25522
۰۵ مهر ۱۳۹۶
سایت سازمان ملل؛

بحران آموزش برای میلیون ها کودک

بانک جهانی در گزارش جدید خود درباره ناکارآمد بودن نظام آموزشی و نبود مهارت آموزی میلیون ها کودک در کشورهای فقیر و در حال توسعه؛ در نتیجه این ضعف آموزشی هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ،
سایت سازمان ملل نوشت: بانک جهانی در گزارش جدید خود درباره ناکارآمد بودن نظام آموزشی و نبودمهارت آموزی میلیون ها کودک در کشورهای فقیر و در حال توسعه در نتیجه این ضعف آموزشی هشدار داد.
بانک جهانی روز سه شنبه گفت مدرسه رفتن بدون یادگیری، هدر رفتن وحشتناک منابع گرانبها و نیز ظرفیت های بالقوه انسانی است و در گزارش جدید خود هشدار داد میلیون ها دانش آموز کم سن در کشورهای کم درآمد و یا با درآمد متوسط با چشم انداز از دست دادن فرصت ها و درآمدهای کم در زندگی آینده خود مواجهندزیرا مدارس ابتدایی و دبیرستان آنها را برای موفق شدن آموزش نمی دهند.
در گزارش توسعه جهانی 2018 با عنوان: «یادگیری برای تحقق وعده آموزش»، با هشدار درباره «بحران یادگیری» در آموزشجهانی گفت، مدرسه رفتن بدون یادگیری، نه تنها هدر رفتن فرصت توسعه است بلکه بی عدالتی بزرگی برای کودکان و نوجوانان دنیا است.
جیم یونگ کیم رئیس گروه بانک جهانی در کنفرانس خبری درباره این گزارش گفت «این بحران یادگیری یک بحران اخلاقی و اقتصادی است.»
در این گزارش تاکید می شود بدون یادگیری، آموزش نمی تواند به وعده خود برای حذف فقر مطلق و ایجاد فرصت و رفاه مشترک برای همه عمل کند. حتی پس از چندین سال مدرسه رفتن، میلیون ها کودک همچنان نمی توانند بنویسند، بخوانند و عملیات های اصلی ریاضی را انجام دهند.
کیم تاکید کرد: «زمانی که یادگیری محقق شود، آموزش برای نوجوانان اشتغال، درآمد بهتر، سلامت خوب و زندگی بدون فقر را وعده می دهد. آموزش برای جوامع نوآوریبه ارمغان می آورد، موسسات را تقویت می کند و پایه های انسجام اجتماعی را محکم می کند. اما همه این مزیت ها به یادگیری بستگی دارد و مدرسه رفتن بدون یادگیری هدر دادن فرصت ها است. »
براساس این گزارش بانک جهانی، بحران یادگیری به جای کاهش شکاف های اجتماعی، آنها را افزایش می دهند. دانش آموزان کم سنی که از فقر، درگیری، تبعیض جنسیتی یا معلولیت رنج می برد، بدون داشتن مهارت های زندگی اساسی به جوانی پا می گذارند.
در این گزارش، گام های سیاسی بنیادی را برای کمک به کشورهای در حال توسعه به منظور حل این بحران با استفاده از ارزیابی های یادگیری قوی تر، ارائه می دهد تا برای ایجاد تغییر آموزشی، جنبش اجتماعی جدی را بسیج کند.
هرچند همه کشورهای در حال توسعه از چنین شکاف های یادگیری گسترده رنج نمی برند، بسیاری از آنها در سطوحی بسیار پایین تر از آنچه باید باشند، قرار دارند.
ارزیابی های بین المللی درباره سواد خواندن و محاسبه، نشان می دهد میانگین دانش آموزان در کشورهای فقیر، نسبت به نود و پنج درصد دانش آموزان در کشورهای پردرآمد، عملکرد بدتری(دانش و سواد کمتر) دارند.
در این گزارش خاطر نشان شده است زمانی که کشورها و مقاماتآنها یادگیری برای همه را اولویت ملی خود قرار دهند استانداردهای آموزش به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. به عنوان مثال کره جنوبی در دهه 1950 که یک کشور جنگ زده با نرخ سواد پایینی بود، تا سال 1995 از نظر ثبت نام دانش آموزان در مقطع متوسطه با آموزشی با کیفیت، در سطح جهانی رتبه دار شد و جوانانش در ارزیابی های بین المللی یادگیری، در عالی ترین سطوح ظاهر شدند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار