25520
۰۵ مهر ۱۳۹۶

حدود ۱۲ هزار نفر فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان به مدرسه رفتند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۱۲ هزار فاقد شناسنامه در مدارس این استان مشغول به تحصیل شدند.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی با اشاره به اینکه  آمار دانش آموزان فاقد شناسنامه استان امسال نسبت به ۹ هزار نفر سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: پیش بینی می شود این آمار تا ۱۵ هزار دانش آموز نیز افزایش یابد.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۷۰۰  هزار دانش آموز استان  در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول تحصیل شدند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها استان در کشور است که دانش آموزان آن  کتاب رایگان دریافت می کنند ، گفت: هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال بین دانش آموزان استان  توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود ۸۸ درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: توسعه مدارس خلاق و کار آفرین شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد :با توجه به  اهمیت آموزش از راه دور برای فراگیرانی که امکان حضور در مراکز آموزشی را ندارند گفت: هم اینک ۲۰۰ مرکز از راه دور در سیستان و بلوچستان ثبت و مجوز فعالیت گرفته اند.

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار