246362
۲۴ مرداد ۱۴۰۱

ضرورت احداث مدارس برای کودکان استثنایی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت مدارس برای کودکان استثنایی در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است و باید همه مردم به مراکز آموزشی دسترسی پیدا کنند.

به گزارش کودک پرس ،حسین مدرس خیابانی در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت:  اگر بتوانیم در مدت زمان کوتاهی بازماندگان تحصیل را شناسایی کنیم قطعا می‌توانیم مراحل بعدی آموزش را نیز به خوبی برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: فرمانداران سیستان و بلوچستان باید از همه ظرفیت های خود استفاده کنند و از طریق دهیاری ها، مراکز درمانی و خانه های بهداشت آدرس و اطلاعات تماس بازماندگان از تحصیل را به دست آورده و به اداره کل آموزش و پرورش ارسال کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از همین رو فرمانداران با تشکیل جلسه فوری در هفته آینده با کمک دهیاران، مراکز درمانی و حوزه های علمیه تشیع و تسنن برای شناسایی بازماندگان از تحصیل اقدام فوری کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تلاش‌ها و زحمات فراوانی بعد از انقلاب اسلامی در زمینه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

مدرس خیابانی ادامه داد: ساخت مدارس برای کودکان استثنایی در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است و باید همه مردم به مراکز آموزشی دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: اساسا هویت و موجودیت فرهنگی هر جامعه ای متأثر از نحوه آموزش و پرورش آن است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: تلاش می‌شود تا در سالجاری حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس آماده بهره برداری  شود و این فرآیند با هدف افزایش تعداد کلاس در هر سال با جدیت هرچه تمام تر ادامه خواهد یافت.

میثم لک‌زایی افزود: با تخصیص به موقع اعتبارات و افزایش صددرصدی نسبت به سال گذشته و همچنین مشارکت و حضور موثر خیران گرانقدر گام‌های بزرگی در راستای تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی در جای جای استان برداشتهخواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: شاخص آماری جمعیت دانش آموزی در استان و رشد چشمگیر این شاخص در مقایسه با دیگر استان‌های کشور کار در حوزه ساخت و ساز و تامین نیاز کلاس درس را دو چندان سخت و دشوار کرده اما با بهره گیری از ظرفیت‌های پیدا و پنهان بدنبال استاندارد سازی فضاهای آموزشی و تامین کلاس درس برای تمام دانش آموزان استان هستیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار