24522
۰۱ مهر ۱۳۹۶

تغذیه ای کودک از12تا 24ماهگی

کودک از دوازده ماهگی به بعد غذای خانواده می خورد البته به شرطی که این غذا متعادل و متنوع باشد.کودک از دوازده ماهگی به بعد غذای خانواده می خورد البته به شرطی که این غذا متعادل و متنوع باشد.

به گزارش کودک پرس ، غلظت و سفتی غذای کودک رفته رفته از حالت رنده شده به قطعات کوچک تغییر کند و می تواند از غذای سفره استفاده کند. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: سبزی و میوه خام، لبنیات.

سبزی و میوه خام

سبزی خام را می توانید پس از 12 ماهگی به صورت قطعات کوچک در رژیم غذایی کودک بگنجانید. می توانید هویج رنده شده، چغندر قرمز پخته شده، تربچه گرد گرد بریده شده، گوجه فرنگی پوست گرفته و بدون تخم، خیار بدون تخم، کاهوی خرد شده و کمی آووکادو را به صورت سالاد به او بدهید. برای سس زدن به آن ها از روغن حاوی امگا3 مثل روغن کلزا یا روغن سویا استفاده کنید. می توانید از کمی آب لیموترش یا ماست طبیعی هم استفاده کنید. هر چه نمک کمتر استفاده شود بهتر است.در میان سبزی ها عدس، باقالی و لوبیا از نظر نشاسته، پروتئین و املاح و همچنین الیاف گیاهی غنی هستند و به این دلیل هضم آن ها دشوارتر است. در ابتدا مقدار کمی از آن ها را در سوپ بریزید یا به صورت پوره ای که خوب پخته در آورید و با پوره سیب زمینی مخلوط کنید.

لبنیات

برای کودک، سه پرس لبنیات به صورت شیر، ماست و پنیر در هر روز توصیه می شود. ماست و پنیر سفید را باید بدون شکر یا با اندکی شکر به کودک بدهید. تا سن 18 ماهگی یا 2 سالگی بهتر است شیر مخصوص به کودک بدهید، شیر مخصوص رشد با آهن و اسیدهای چرب غنی شده و در عین حال پروتئین آن را کاهش می دهند. این کار به ویژه زمانی خیلی اهمیت دارد که فرزندتان کم اشتها شده است. تا سه سالگی نباید از لبنیات تهیه شده از شیر خام به کودک بدهید زیرا خطر سرایت باکتریایی به کودک وجود دارد و تمام محصولات لبنی باید پاستوریزه باشند.

 

 

منبع:بهداشت نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار