موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
240516
۱۹ مهر ۱۴۰۰

در خطر بودن جان یک میلیون کودک افغان بدلیل گرسنگی

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که گرسنگی و سوءتغذیه جان یک میلیون کودک افغان را تهدید می کند و بدون اتخاذ اقدامات لازم، ممکن است این تعداد جانشان را از دست بدهند.

به گزارش کودک پرس ،«عمر عبدی» معاون مدیر اجرایی یونیسف در پایان سفر چهار روزه خود به افغانستان و پاکستان بر لزوم اقدام فوری برای برآورده شدن نیازهای ضروری کودکان در این دو کشور تاکید کرد.

وی در حالی وارد افغانستان شد که بحران شدید سلامتی و سوءتغذیه، جان کودکان این کشور را به شدت تهدید می کند.

وی از نزدیک بسیاری از کودکان افغان را دید که از سوءتغذیه شدید رنج می برند و در شرایط تهدیدکننده جانی قرار دارند.

شیوع بالای سرخک و اسهال شدید، وضعیت را بغرنج تر کرده و کودکان را درمعرض خطر بالاتری قرار داده است.

عبدی در جریان دیدار با مقام های دولت موقت افغانستان در کابل تاکید کرد کودکان به مراقبت های بهداشتی اولیه، ایمن سازی، تغذیه، آب، بهداشت و خدمات محافظت از کودکان، نیاز مبرم دارند.

وی خواستار ازسرگیری کمپین های واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و کووید شد تا به محافظت از کودکان و جوامع از بیماری های قابل پیشگیری با واکسیناسیون کمک شود.

مقام یونیسف همچنین بر اهمیت بالای تضمین فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل برای همه دختران و پسران در همه سطوح و مشارکت معنادار در بازسازی آینده این کشور تاکید کرد و گفت: یونیسف برای دفاع از حق همه دختران، پسران و زنان در افغانستان پافشاری می کند و هدف ما این است که شاهد افغانستانی باشیم که هر دختر و پسری در مدرسه حضور یابند، از مراقبت های بهداشتی باکیفیت برخوردار باشند و از همه نوع خشونتی محافظت شوند.

وی افزود: مقام های دولت موقت، کشورهای عضو سازمان ملل، اهداکنندگان و سازمان های بشردوستانه باید با هم و بی درنگ برای جلوگیری از وخامت بحران انسان به نفع بقای کودکان در افغانستان اقدام کنند.

عبدی بعد از سفر به افغانستان، وارد پاکستان شد و در این کشور از چند پروژه مشارکتی بین یونیسف و دولت اسلام آباد دیدار کرد. وی که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ به عنوان نماینده یونیسف در پاکستان خدمت کرده است، همچنین از یک مدرسه، یک مرکز کووید – ۱۹، یک مرکز تماس فلج اطفال و مرکز ملی عملیات اورژانسی در اسلام آباد دیدن کرد.

براساس این گزارش، همه گیری کووید – ۱۹ تاثیر ویران کننده ای بر یادگیری کودکان داشته و به طور ویژه دختران را در معرض خطر قرار داده است.

بسیاری از دانش آموزان بدون ابزارهای مناسب، با واقعیت های آموزش از راه دور دست و پنجه نرم می کنند.

عبدی گفت: به دولت پاکستان توصیه می کنم مدارس را در سراسر این کشور به نحوی امن بازگشایی کند و واکسیناسیون معلمان را که ۹۷ درصد از آنها اکنون واکسینه شده اند، در اولویت قرار دهد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش پاکستان، تمهیدات موثری برای ارتقا سطح آموزش دیجیتال با حمایت یونیسف اتخاذ کرده، اما آموزش حضوری همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پاکستان و افغانستان تنها کشورهایی در جهان هستند که فلج اطفان در این دو کشور همچنان بومی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار