23348
۲۱ شهریور ۱۳۹۶
ائتلاف (متجاوز) عربی از ژوئن گذشته تاکنون 39 نفر ازجمله 26 کودک یمنی را کشته است.

کودک کشی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

به گزارش کودک پرس ،  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ سازمان دیده بان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا به سرعت نام ائتلاف زیر نظر عربستان را به فهرست سالانه ناقضان حقوق کودکان در جنگ (فهرست موسوم به ننگ بر کودک کشها)   بازگرداند. این سازمان […]

به گزارش کودک پرس ، 

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ سازمان دیده بان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا به سرعت نام ائتلاف زیر نظر عربستان را به فهرست سالانه ناقضان حقوق کودکان در جنگ (فهرست موسوم به ننگ بر کودک کشها)   بازگرداند.

جنایت جنگی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

این سازمان بین المللی در این گزارش تصریح کرد ائتلاف از ماه ژوئن امسال تاکنون پنج حمله هوایی غیر قانونی در یمن انجام داده است که در آنها 39 غیر نظامی از جمله 26 کودک کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر افزود در یکی از این حملات 14 نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند، چنین حملاتی نقض قوانین جنگ است.

در ادامه این گزارش تصریح شد وعده های ائتلاف برای عملی کردن قوانین جنگ منجر به بهبود حقوق کودکان نشده است.

در این گزارش تأکید شده است  ضرورت دارد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با انجام تحقیقات مستقل درباره تخلفاتی که در یمن انجام می شود، به تخلفات پیاپی ائتلاف، شبه نظامیان حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح واکنش نشان دهد.

این سازمان اعلام کرد: ائتلاف عربی در یمن ، بیمارستانها، مدارس و مساجد را هدف قرار می دهد.
در گزارش جدید سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام شد، در حمله هوایی چهارم اوت ائتلاف عربی به استان صعده یمن، نه نفر کشته شده بودند.
این گزارش می افزاید، وعده های ائتلاف برای عملی ساختن قوانین جنگ، سبب نشده است تا شاهد تغییر مثبتی در زمینه حمایت از کودکان باشیم.
این گزارش از سازمان ملل متحد می خواهد به سرعت نام  ائتلاف عربی را به فهرست سیاه (فهرست ناقضان حقوق کودکان در جنگ) باز گرداند.

 

 

منبع: سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار