موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
177977
۰۴ مهر ۱۳۹۷
 الجزیره انگلیسی:

وضعیت وخیم کودکان یمن

میلیون ها نفر در يمن در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و خانواده های نیازمند تلاش می کنند به کمک های ضروری دسترسی داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، یکی کودک دیگر به درمانگاهی در شمال یمن منتقل شده است. بسام محمد حسن دو سال دارد اما سوء تغذیه سبب شده است او در شرایطی بحرانی قرار داشته باشد. گرسنگی خانواده ها را در کشوری تهدید می کند که فقیرترین کشور در خاورمیانه محسوب می شود، آنهایی که قادر نیستند خودشان را نجات دهند. مادربزرگ بسام به شدت نگران است.
احمدیه العامری گفت: ما برای انتقال او به بیمارستانی در صنعا برای درمان، پول نداریم . این یک معضل برای ما محسوب می شود. آنهایی که قبلا به ما پول می دادند دیگر نمی توانند چنین کاری انجام دهند. هیچ کسی در چنین شرایطی نمی تواند دوام بیاورد. هیچ کسی در این جنگ به ما کمک نمی کند. ما هیچ چیزی نداریم.
بسام دو سال دارد اما وزن او زیر پنج کیلوگرم است. بیمارستان ها در صنعا می توانند درمان های بهتری را برای او ارائه کنند.
درگیری در خطوط تهیه و تدارک از بندر حدیده در ساحل دریای سرخ به سوی صنعا همچنان ادامه دارد. اما نیروهایی که از سوی دولت امارات عربی متحده آموزش دیده اند همچنان در تلاش برای پیشروی در مناطق تحت کنترل حوثی ها در حدیده هستند .
اکنون با این سطح از درگیری ها، نگرانی هایی در این باره وجود دارد که بازگشایی مسیرهای تهیه و تدارک کمک بین صنعا و حدیده تا چه زمان به طول خواهد انجامید. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد زمان برای جلوگیری از گرسنگی رو به گسترش در یمن در حال از دست رفتن است.
برای نخستین بار، والدین ضیفا سه ساله به سبب سوء تغذیه جان خود را از دست داد در باره او صحبت کردند. این کودک هفته گذشته پس از انتقال به این درمانگاه در شمال یمن جان خود را از دست داد.
پدر او همانند پدر بسام می گوید پولی نداشت تا دخترش را برای درمان به درمانگاه بهتری ببرد. و مادر ضیفا درباره شرایط سلامتی دیگر فرزندانش نگران است.
امینه علی گفت: “دخترم سوء تغذیه داشت و وضعش به شدت وخیم بود تا جایی که می توانستید استخوان هایش را بشمارید. ”
کمک های غذایی در حال حاضر در حال رسیدن به این منطقه دور افتاده است. کارکنان این درمانگاه که در تلاش برای نجات دادن ضیفا بودند اکنون همه تلاش خود را برای نحات بسام می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار