موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
22483
۰۵ شهریور ۱۳۹۶

انتشار کتاب «تغییردادن رفتارهای کودکان و نوجوانان»

در این کتاب نویسندگان تلاش کرده اند تا آنچه معمولا به صورت ناصحیح میان والدین، مربیان و برزندان رخ می دهد، ذکر کرده و پس از آن با ذکر مثال به صورت رفتاری صحیح به تصحیح نوع برخورد سابق با فرزند یا دانش آموز اشاره کنند.

به گزارش کودک پرس ، از خصوصیات این کتاب این است که تقریبا اصول مطرح در تربیت رفتاری را با مثال های بسیار ملموس و کاربردی به کار برده است. بخش های پنج گانه تقویت رفتارهای مطلوب، به وجود آوردن یک رفتار تازه، از میان بردن رفتارهای نامطلوب، تغییر دادن رفتار خودتان، از مباحث مطرح شده در این کتاب هستند.

 

فرزندم را چه زمانی تشویق کنم؟ چه زمانی او را تنبیه کنم؟ آیا اصلا تنبیه کردن کار درستی است؟ چه کار کنم فرزندم لوس نشود؟ ادب و مسولیت پذیری فرزندم را چگونه افزایش دهم؟ راهکارهای افزایش راستگویی و ترک دروغگویی در بچه ها چیست؟ این سوال ها و سوال های بسیار زیاد دیگری از این دست، همیشه ذهن پدران و مادران و مربیان را به خود مشغول کرده است. در این کتاب با سطح وسیعی از این سوال ها و پاسخ های آن ها آشنا می شویم.

 در مجموع می توان گفت این کتاب ، کتابی علمی است که برای نشان دادن کاربرد بعضی از اصول روانشناسی در شکل دادن یا اصلاح کردن رفتارهای کودکان و نوجوانان، با زبانی ساده و شیوه ای کاربردی برای زندگی روزمره در امر تربیت بسیار سودمند است.

کتاب «تغییردادن رفتارهای کودکان و نوجوانان» اثر «جان دی کرومبولتز» با ترجمه «یوسف کریمی» است که نشر فاطمی آن را چاپ کرده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار