موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207619
۲۲ مهر ۱۳۹۸

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان آغاز به کار کرد

یست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با 《شعار آینده ساختنی است به مدت سه روز در اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در زاهدان آغاز بکار کرد.

به گزارش کودک پرس ، عالیه سجادی رابط جنشواره بین‌المللی قصه‌گویی سیستان وبلوچستان در حاشیه برگزاری جشنواره قصه گویی گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی،تبادل تجربیات میان قصه گویان،احیای سنت قصه گویی،ترویج روش های نوین و فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز در جامعه آغاز به کار کرده است.

عالیه سجادی افزود: ۲۵۱اثر در سایتِ جشنواره بارگذاری شده و پس از داوری ۶۱اثر برگزیده در سه بخش که ۶اثر آن در بخش پدر‌بزرگ‌ها‌ مادر‌بزرگ‌ها ۲۲اثر در بخش زنان‌مردان و ۳۳اثر نیز در بخش نوجوانان
دسته بندی شدند تا در مرحله استانی باهم به رقابت بپردازند.

او افزود : پس از داوری منتخبین از بخش زنان‌ومردان به مرحله‌ی منطقه‌ای و برگزیده های دو بخش دیگر به مرحله‌ی کشوری اعزام خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بخش علمی نیز چهار اثر پژوهشی به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

 

او  ادامه داد: صادق کیانی مقدم ناظر و یکی از داوران این دوره از جشنواره است و ویدا عطابخشی، فاطمه موسوی‌ثابت و سه عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ابوالفضل خزایی، محیا ناظری و مریم خسروی دیگر داوران بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی هستند.

سجادی همچنین از برگزاری نشست تخصصی قصه‌گویی با عنوان “قصه‌گویی؛ از انتخاب تا اجرا” به صورت ویدیوکنفرانس برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این نشست توسط حسن دولت‌آبادی، دکترای کارگردانی و نمایشنامه‌نویس در زاهدان برگزار خواهد شد.

 

 

او بیان کرد: مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان از ۲۱ تا ۲۳ مهر در سالن سینمای مجتمع کانون در حال برگزاری است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار