19734
۲۱ تیر ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

میزبانی بیش از 80 شهر کشور از باشگاه‌های کتاب‌خوان

سیدآبادی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بیش از 80 شهر کشور آموزش باشگاه‌های کتاب‌خوان برگزارشده است که امیدواریم تعداد باشگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

علی‌اصغر سیدآبادی در گفت‌وگویی بابیان اینکه طی سال جاری چهار عنوان برنامه ویژه حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار داشت: انتخاب پایتختی کتاب ایران یکی از طرح‌های ویژه این وزارتخانه است که فعالیت پایتخت‌های کتاب زیرساخت‌های حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی را در کشور تکمیل می‌کند.

وی ادامه داد: انتخاب روستا و عشایر دوستدار کتاب یکی دیگر از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با این طرح فعالیت کتاب‌خوانی در روستا و مناطق محروم کشور گسترش می‌یابد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوان و جشنواره تقدیر از فعالان ترویج کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های این دفتر در سال جاری دانست و افزود: باشگاه‌های کتاب‌خوان سال گذشته در 15 شهر با تأسیس دو هزار باشگاه به‌صورت هم‌زمان برگزار شد.

سیدآبادی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بیش از 80 شهر کشور آموزش باشگاه‌های کتاب‌خوان برگزارشده است که امیدواریم تعداد باشگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به محتوای کتاب در حوزه کودک و نوجوان، گفت: در حال حاضر با فعالیت نویسندگان جوان و جویای نام حوزه کتاب کودک در کشور یکی از بخش‌های جذاب و قابل‌قبول کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ایران در برخی از حوزه‌های کتاب همانند تصویرگران کودک و نوجوان در سطح بین‌المللی دارای جایگاه ویژه است که در شاخص‌های دیگر کتاب کشور ما نسبت به کشورهای منطقه وضعیت خوبی دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار