19577
۱۹ تیر ۱۳۹۶

راه اندازی 180 باشگاه کتاب کودک و نوجوان در اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی یکشنبه شب در آیین افتتاحیه دومین جام باشگاه های کتاب کودک و نوجوانان اصفهان گفت: این طرح از مهرماه سال 95 آغاز شد که در گام اول 95 باشگاه با هزار و 200 دانش آموز در این طرح نام نویسی کردند. در دومین گام آن که در تابستان جاری برگزار شد 80 باشگاه نام نویسی کردند.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی یکشنبه شب در آیین افتتاحیه دومین جام باشگاه های کتاب کودک و نوجوانان اصفهان گفت: ترویج کتابخوانی در بین کودکان خدمتی بزرگ است زیرا آینده کشور در گرو این کودکان است.
وی افزود: برون رفت از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در گرو انس با کتاب است.
وی ادامه داد: مجموع گزارش ها نشان می دهد می توان در حوزه مطالعه کتاب کمی امیدوار شد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: راه اندازی باشگاه های کتاب کودک و نوجوان یکی ازابتکارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در اصفهان موفق بوده است.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به تاکیدات دینی در خصوص علم آموزی در کودکان، افزود: سرمایه گذاری های فرهنگی ما بیشتر بر بزرگسالان منعطف شده است.
همچنین مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: راه اندازی باشگاه های کتاب کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی می تواند کمک شایانی به شناسایی کودکان مستعد کند.
علی اصغر سید آبادی افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری ها، نهاد کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد.
دبیر اجرایی طرح جام باشگاه های کتاب کودک و نوجوان اصفهان نیز گفت: این طرح از مهرماه سال 95 آغاز شد که در گام اول 95 باشگاه با هزار و 200 دانش آموز در این طرح نام نویسی کردند.
وی افزود: در دومین گام آن که در تابستان جاری برگزار شد 80 باشگاه نام نویسی کردند.
باشگاه های کتاب کودک و نوجوانان در مراکز فرهنگی، آموزشی و حتی آپارتمانی تشکیل می شود.
باشگاههای کتاب حداقل با 12 کودک تشکیل می شود.
این کودکان 4 تا 12 ساله پس از نام نویسی در طرح به همراه مربیان کودک و نوجوان در برنامه های کتابخوانی، بازدید از کتابخانه ها، بازدید از کتابفروشی ها و سایر کارهای ابتکاری و فرهنگی در حوزه کتابخوانی شرکت می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار