193579
۰۱ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

فعالیت ۴ خانه کودک و نوجوان غیر دولتی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از فعالیت چهار خانه کودک و نوجوان غیر دولتی دختران و پسران در زنجان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر ۲۶۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست درخانه و خانواده نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری اظهار کرد: طبق قانون کودکانی که بدسرپرست و یا بی‌سرپرست باشند، بهزیستی حمایت آنها را به عهده می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در راستای همین موضوع هم اکنون 260 کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست در خانه و خانواده نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: همچنین هم اکنون 60 کودک نیز در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز نگهداری کودک و نوجوان غیردولتی دختران و پسران در زنجان افزود: این مراکز در رده‌های سنی صفر تا 6 سال (شیرخوارگاه)، هفت تا 12 سال و 13 تا 18 سال فعالیت دارند.

محمدی قیداری همچنین از حمایت 350 کودک از سوی خیران و حامیان خبر داد و گفت: این حمایت‌ها در قالب طرح حامی انجام می‌شود که در قالب آن خیران ماهیانه و سالیانه مبلغی به حساب کودکان زیرپوشش خود واریز می‌کنند.

 

وی افزود: علاوه بر این از دیگر حمایت‌هایی که بهزیستی از کودکان انجام می‌دهد این است که وقتی کودکی در نزد بستگان نسبی و یا سببی خود زندگی کرده و حامی مالی و رفاهی نداشته باشند، از طرف بهزیستی ماهیانه 370 هزار تومان به حساب وی واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه ضمن تأکید بر تامین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان بیان کرد: اگر کودکان در خانه‌هایی که افراد دچار بیماری‌های  صعب‌العلاج و بیماری‌های روانی آسیب‌پذیر هستند زندگی کنند و حضور آنها در چنین خانواده‌هایی به سلامت جسمی، روانی، رشد و تعالی همه جانبه آن‌ها آسیب وارد کند به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه سیاست و اولویت بهزیستی فراهم ساختن زندگی کودک در محیط خانواده است، تصریح کرد: بر همین اساس بنابراین زندگی کودکان در محیط‌های غیر از خانواده(مراکز شبانه روزی) به صورت موقت انجام شده و مسؤولان نیز موظف هستند، زمینه‌های بازگشت کودک نزد والدین و یا خانواده های جایگزین را فراهم آورند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار