190374
۰۵ دی ۱۳۹۷
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان:

عضویت ۳۳ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی/ کمتر از یک درصد گلستانی‌ها عضو کتابخانه‌ها هستند

قوانلو با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۲۴۹ نفر عضو کودک هستند.

به گزارش کودک پرس ، رضا قوانلو، در آستانه چهل سالگی انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای انقلاب 7 باب کتابخانه در استان وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به 82 باب رسیده که 64 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی و 18 باب کتابخانه مشارکتی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان افزود: برای این کتابخانه ها تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیاز است تا ساختارهای محتوایی و نرم افزاری برای این کتابخانه ها تعریف شود.

وی تصریح کرد: در بخش فناوری در سال گذشته کتابخانه های شهری و روستایی استان با 40 دستگاه کامپیوتر تجهیز شد و در حال حاضر هیچ یک از کتابخانه های استان مشکل فناوری ندارند.

فعالیت 157 نفر در کتابخانه های عمومی

قوانلو ادامه داد: تعداد نیروهای پرسنلی کتابخانه های عمومی استان یکصد و 57 نفر است که شامل نیروهای قرارداد ساعتی، معین، پیمانی و رسمی می شوند.

وی با اشاره به اقدامات کتابخانه های عمومی در سال جاری، اظهارداشت: در سال جاری بودجه مصوب تملک دارایی استان 537 میلیون تومان بود که 337 میلیون تومان آن تخصیص یافت که از این مبلغ 90 میلیون تومان برای تملک استانی و 247 میلیون تومان در شهرستان بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان افزود: در سال جاری نیز تا کنون، 12 هزار و 300 نسخه کتاب به کتابخانه های استانی اهدا شد و 40 ساعت آموزش ضمن خدمت کارکنان برگزار و 4 طرح پژوهشی و پایان نامه نیز حمایت شد.

قوانلو با اشاره به تجهیزات و تعمیرات کتابخانه ها، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 248 میلیون تومان تعمیرات موردی کتابخانه ها با هدف زیباسازی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان در بحث زیباسازی نیز کتابخانه ها رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان زیربنای کتابخانه های عمومی استان را نیز 19 هزار و 647 متر مربع اعلام کرد و گفت: 4 باب کتابخانه عمومی در هفته دولت امسال راه اندازی شد و تعدادی نیز تا سال 98 راه اندازی می شوند.

وجود 646 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی

وی با بیان اینکه 646 هزار و 668 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است، افزود: از این تعداد 72 هزار و 91 جلد کتاب کودک، 775 نسخه کتاب بریل است.

قوانلو اظهارداشت: در حال حاضر 33 هزار و 246 نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند که 7 هزار و 249 نفر عضو کودک هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون 27 هزار و 370 نسخه کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت رفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان با اشاره به دیگر اقدامالت این اداره کل، گفت: برگزاری 404 نشست کتابخانه ای در سطح استان، شرکت 31 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی، امضای تفاهم نامه با 31 دستگاه، اجرای طرح کتابخوان ویژه دانش آموزان، برگزاری 574 نمایشگاه کتاب، برگزاری سه همایش، 373 مسابقه کتابخوانی و برگزاری 13 مورد نقد و رونمایی کتاب از اقدامات صورت گرفته این اداره کل در سال جاری است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار