189928
۰۲ دی ۱۳۹۷
هادی خورشاهیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

داوری ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان در هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس/ کیفیت فدای کمیت شده است

داور بخش کودک و نوجوان هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از داوری بیش از ۱۰۰ اثر در این بخش خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، هادی خورشاهیان نویسنده کودک و نوجوان از داوری آثار بخش کودک و نوجوان رسیده به هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: بیش از 100 اثر در این بخش داوری شد.

وی به سطح کیفی آثار اشاره کرد و گفت: یک‌سری از آثار که توسط ناشران دولتی کار شده بود از نظر کتاب‌آرایی وضعیت خوبی داشتند. نوع کاغذ و جلد آثار نیز کیفیت مناسبی داشت اما نکته مورد توجه ما داستانی بودن آثار بود که متاسفانه داستان صرف کم داشتیم.

این نویسنده کودک و نوجوان درباره آثار ناشران خصوصی این بخش افزود: ناشران خصوصی شهرستان‌ها بیشتر بخاطر علاقه به دفاع مقدس آثار بی کیفیتی را با تصویرگری نه‌چندان حرفه‌ای به چاپ می‌رسانند که حتی کیفیت چاپشان هم پایین است.

خورشاهیان خاطرنشان کرد: همشه در طول تاریخ آمار کمی برای مسوولین مهم بوده است؛ صرف توجه به کمیت خیلی هم خوب نیست. اینکه یک ناشر توانسته باشد در حوزه دفاع مقدس یک ساله 20 کتاب به چاپ برساند مشخص می‌کند دقت لازم را در کارها اعمال نکرده است.

 

وی افزود: همه دستگاه‌ها و مجموعه ناشران دغدغه دارند درباره دفاع مقدس کتاب چاپ کنند. قبلاً بودجه‌ای برای تولید کتاب در نظر گرفته می‌شد و از نویسندگان مطرح دعوت به عمل می‌آمد تا تولیدات کیفی انجام دهند اما درحال حاضر بودجه‌ها را در اختیار مسوولین غیر حرفه‌ای قرار می‌دهند و به همین خاطر نوع نگاه به سمت کمیت می‌رود. آن‌ها ترجیه می‌دهند جای 10 کتاب با کیفیت، 20 کتاب ضعیف چاپ کنند. برای چاپ آثار بیشتر قطعاً از کیفیت آثار کم می‌شود.

داور بخش کودک و نوجوان هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: نویسنده‌های حرفه‌ای برای نوشتن یک کتاب فرصت و دقت لازم را به خرج می‌دهند. البته قاعده کلی وجود ندارد که همه نویسندگان قدیمی دقت لازم را داشته باشند اما به طور کلی این افراد دقت بیشتری دارند.

خورشاهیان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های فرهنگی در پرداختن به کتاب کودک و نوجوان دفاع مقدس، برنامه‌ریزی دقیق و درستی نبوده است. دولت و مجموعه‌ حاکمیت انرژی لازم را برای مسائل کودک و نوجوان نگذاشته است.

 

این نویسنده کودک و نوجوان تاکید کرد: جمعیت نویسنده کودک و نوجوان به اندازه کافی وجود دارد اما امکانات لازم برای این افراد محیا نشده است. این امکانات حتماً مسائل سخت افزاری نیست بلکه ذهنیت و نوآوری لازم وجود ندارد. برخی مدتی درباره دفاع مقدس نوشته‌اند و انگار بعد از مدتی حرف‌ تازه‌ای ندارند و نمی‌توانند به خوبی به این موضوع بپردازند.

 

 

 

 

منبع: دفاع پرس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار