186928
۰۷ آذر ۱۳۹۷
با اهدای کمیاب‌ترین گروه خونی؛

نجات نوجوان بیمار اصفهانی از مرگ حتمی

با اهدای کمیاب‌ترین گروه خونی، نوجوانی ۱۲ ساله در اصفهان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش کودک پرس ، مسوول بانک خون و آزمایشگاه بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (علیه‌السلام) اصفهان گفت: این پسر نوجوان به سبب کاهش شدید هموگلوبین و هماتوکریت در معرض خطر مرگ در این بیمارستان بستری شده بود که  با اهدای گروه خونی نادر o بمبئی از مرگ حتمی  نجات یافت.

احمد رضا شیروانی افزود: پس از تشخیص های مختلف در نهایت با نمونه برداری سازمان انتقال خون ایران از کیسه خون ارسالی از بیمار تشخیص داده شد که بیمار دارای گروه خونی بسیار نادر o بمبئی است و به جز گروه خونی خود از هیچ گروه خونی تزریق امکان پذیر نیست.

مسوول بانک خون و آزمایشگاه بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (علیه‌السلام) اصفهان افزود: پس از تشخیص گروه خونی o  بمبئی،‌ در فهرست اهداکنندگان خون در سازمان انتقال خون استان اصفهان، گروه خونی مشابه پیدا و با تماس به اهداکننده، خون مشابه بدون عارضه خاصی به بیمار تزریق و از مرگ حتمی نجات داده شد.
وی گفت :  اکنون غلظت خون بیمار در شرایط مطلوب و پایدار و  حال عمومی بیمار هم مطلوب است .

شیوع گروه خونی نادر o  بمبئی ۴ در یک میلیون جمعیت انسانی است و این گروه خون اهدا شده را نمی‌توان بیش از 40 روز نگهداری کرد و تعداد دارندگان این گروه خونی ناچیز است .

در ایران هم تاکنون 40 نفر با این گروه خونی  شناسایی شده‌اند که در استان‌های فارس، اصفهان، مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند .

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار