185773
۲۷ آبان ۱۳۹۷
مریم کاظمی خبر داد؛

شروع رویداد بزرگ بین‌المللی فرهنگی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان از فردا در همدان

مریم کاظمی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در نشست خبری با خبرنگاران از شروع بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،”مریم کاظمی” در نشست خبری با خبرنگاران همدان با اشاره به افزایش تعداد آثار راه یافته به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، گفت: این افزایش آثارها مستلزم افزایش سالن هاست که با همکاری خوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان این مهم رخ داده است.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه دائمی شدن دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان نوید یک حرکت درست را می دهد، افزود: این انتقال و دائمی شدن دبیر خانه در همدان موجب رشد و پیشرفت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام این کارها برای ساخت فرهنگ است، اضافه کرد: ما هدف والایی داریم و باید تلاش کنیم تا فرهنگ در بین خانواده های ما حضور داشته باشد.

کاظمی با بیان اینکه از داوران سال گذشته جشنواره، فقط یک نفر در داوری امسال هم وجود دارد، اضافه کرد: تلاش شده تا تئاتر های خارجی با زبان انگلیسی و کلام تاثیر اساسی در فهم نداشته باشند.

“اردشیر صالح پور”  مشاور و قائم مقام دبیرجشنواره هم در این نشست گفت: پس از گذشت یک ربع قرن از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اکنون این جشنواره به عنوان رویدادی به شمارمی رود که باید با شایستگی و بایستگی فراوان، جدی تلقی شده و هویت و شاخصه فرهنگی برای کودکان، که سرمایه های حقیقی جامعه هستند، باشد.

وی افزود: با توجه به این که جشنواره متعلق به کودکان است، لازم است که توجه جدی به آن ها شود تا از این طریق باورها و ارزش های جامعه راحفظ کنیم.

صالح پور با تاکید بر این که در جشنواره امسال حضور کودکان جدی تر از قبل تلقی می شود ، افزود: هدف از برگزاری جشنواره تئاتر کودک ونوجوان ایجاد نشاط، شادی و امید بخشی است که با ذات و دنیای کودکان همخوانی دارد و این امرمهم در دستورکار جشنواره امسال قرار گرفته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار