موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184725
۱۵ آبان ۱۳۹۷

بیش از ۱۰هزار اثر در اختیار داوران جشنواره قصه‌گویی قرار گرفت

معاون فرهنگی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره بیست‌ و یکم بین‌المللی قصه‌گویی با استقبال علاقه‌مندان قصه‌گویی در سراسر کشور روبرو شد به طوری‌ که بیش از ۱۰هزار و ۴۷۰ اثر داخلی و ۱۸۰ اثر خارجی به جشنواره رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا زمردیان از آغاز فرآیند برگزاری مرحله منطقه ای این جشنواره خبر داد و افزود: با برگزاری جشنواره های استانی، قصه‌گویان برتر برای رقابت در بخش منطقه‌ای معرفی شدند و نکته حائز اهمیت اینکه در رقابت‌های قصه‌گویی استانی شاهد حضور پررنگ قصه‌گویان آزاد در کنار مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودیم.
رئیس بیست ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: جشنواره قصه‌گویی در بخش منطقه‌ای به میزبانی استان‌های اردبیل، خوزستان، کرمان، مازندران و مرکزی اواخر آبان و اوایل آذر 97 برگزار می‌شود تا 50 قصه‌گوی برتر برای رقابت در بخش ملی و بین‌المللی شناخته شوند.
زمردیان استقبال گسترده از قصه 90 ثانیه‌ای را نقطه عطف جشنواره بیست‌ویکم دانست و افزود: بیش از 6 هزار اثر در بخش قصه 90 ثانیه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل سرگذشت و نکته‌های عبرت‌آموز زندگی مردم کشورمان از اقصی نقاط کشور است که از میان آنها دبیرخانه جشنواره هیئت انتخاب با لحاظ کردن موضوع قصه، توانایی اجرای قصه، انتخاب تصاویر مناسب و رعایت شئونات اسلامی در دو مرحله قصه‌های برتر را انتخاب کرده‌ و در نهایت 180 قصه برتر به مرحله داوری پایانی رسیده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآورشد: این قصه‌ها علاوه بر داوری از سوی داوران ملی برگزیده، توسط برنامه کتاب‌باز، سایت آپارات، سایت جشنواره و صفحه رسمی جشنواره در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود تا با آرای مردمی، قصه‌های مورد علاقه مخاطبان نیز شناسایی و انتخاب شوند.

بیست ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی 30 آذر در تهران آغاز می‌شود.

* هزار کتابخانه‌ کانون پرورش فکری هفته‌ کتاب را جشن می‌گیرند
همزمان با بیست ‌و ششمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه محور فرهنگی، ادبی و هنری، به پاسداشت این هفته می پردازند.
مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری از فعالیت‌های ویژه‌ بیش از هزار کتابخانه‌ کانون در هفته‌ کتاب خبر داد و گفت: مراکز ثابت، سیار روستایی و شهری و کتابخانه‌های پستی کانون در سراسر کشور با توجه به نیازهای موجود در هر منطقه، برنامه‌های متنوعی را در هر استان به اجرا خواهند گذاشت.
سودابه امینی عنوان کرد: این برنامه‌ها در سه محور فرهنگی، ادبی، هنری و در قالب مهرواره‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی به اجرا در می آید.

مدیر کل آفرینش‌های ادبی کانون به ارسال فراخوان طرح‌های خلاق ترویج و توسعه کتاب‌خوانی برای مربیان کانون در سراسر کشور اشاره کرد و بررسی سیر مطالعاتی کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز کانون را از دیگر برنامه‌ های این هفته برشمرد.
وی اظهار داشت: خرید و ارسال کتاب به منظور بهره‌برداری کودکان با نیازهای ویژه، کودکان در معرض آسیب و بحران یکی دیگر از برنامه‌های مهم هفته‌ کتاب در کانون پرورش فکری خواهد بود.
بر اساس گزارش کانون پرورش فکری، اجرای برنامه‌ دو پنجره و اعزام نویسندگان و شاعران به استان‌های مختلف، بخشی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

همچنین در این هفته، دو نشست تخصصی با عنوان های «ایفلا (انجمن کتابداران جهان) با همکاری کتابخانه ملی و «کتابخانه‌های بین‌المللی کودک و نوجوان و کتابخانه‌های استاندارد کودک و نوجوان» برگزار می شود.

تجهیز کتابخانه‌های کانون، تنظیم و تدوین نمایه‌ کودک و نوجوان با موضوع مهارت‌های زندگی و رونمایی از این نمایه، اجرای شیوه‌نامه توسعه‌ کتاب‌خوانی با محوریت ارتقای سواد خواندن‌، انتشار فهرست کتاب‌های مناسب به صورت مولتی‌مدیا بخشی دیگری فعالیت‌های کانون در بیست ‌و ششمین دوره‌ هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

همچنین اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با تولید 10 فیلم کوتاه در این هفته به معرفی کتاب‌های کانون در گروه‌های سنی مختلف می‌پردازد و کودکان اقوام مختلف به زبان و گویش‌های متنوع، همسالان خود را با این کتاب‌ها آشنا خواهد کرد.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از 24 آبان تا یکم آذر 1397 برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار