184537
۱۴ آبان ۱۳۹۷

اردشیر صالحپور از جزئیات مراسم جشن صدسالگی خبر داد

اردشیر صالح‌پور؛ مشاور و قائم مقام دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد: نخستین مراسم جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان را در شهرستان ری برگزار می‌کنیم.

به گزارش کودک پرس ،  اردشیر صالح‌پور؛ مشاور و قائم مقام دبیر بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان گفت: طی بازدیدی که از مزار مرحوم جبار باغچه‌بان که مبدع تئاتر کودک در ایران بود داشتم، با شهرداری منطقه بیست هماهنگی‌های لازم برای  برگزاری جشن سر مزار مرحوم باغچه‌بان در روز جمعه؛ ۲۵ آبان‌ماه انجام گرفت. در این روز و ساعت ۱۴ با همراهی هنرمندان مطرح و تاثیرگذار حوزه تئاتر کودک و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه، نخستین مراسم جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان را در شهرستان ری برگزار می‌کنیم. در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای تعویض سنگ مزار جبار باغچه‌بان هم انجام گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: طبق اسنادی که در دست داریم و به همت بنیاد نمایش در ایران گردآوری و اعلام شده است،نخستین کسی که در ایران تئاتر کودک اجرا کرد، جبار باغچه‌بان بود لذاتصمیم گرفتیم جشن صد سالگی تئاتر کودک را پیش از آغاز جشنواره و سر مزار این هنرمند آغاز کنیم. علاوه‌بر پوستری که هر سال برای جشنواره طراحی می‌شود، پوستری جداگانه هم برای این جشن در نظر گرفته شده است که سر مزار جبار باغچه‌بان رونمایی این پوستر هم صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار