18147
۲۷ خرداد ۱۳۹۶
تهیه کننده یکی از فیلمهای جشنواره اصفهان؛

سینمای سالم کودک و نوجوان را برگردانیم

پروانه مرزبان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چهل کچل» در خصوص علت پذیرفته شدن این فیلم، برای بخش اصلی جشنواره کودک و نوجوان گفت: جشنواره کودک و این ژانر بعد از فراز و نشیب‌های بسیار همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و ما فیلمسازان این عرصه را امیدوار می‌کند تا مثل همیشه در این مسیر گام برداریم.

به گزارش کودک پرس، پروانه مرزبان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چهل کچل» در خصوص علت پذیرفته شدن این فیلم، برای بخش اصلی جشنواره کودک و نوجوان گفت: جشنواره کودک و این ژانر بعد از فراز و نشیب‌های بسیار همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و ما فیلمسازان این عرصه را امیدوار می‌کند تا مثل همیشه در این مسیر گام برداریم. به امید روزی که با حمایت همه مسئولان از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت ارشاد ، تلویزیون و … دوباره به سینمای پاک و سالم کودک و نوجوان ایران که زبانزد تمام دنیاست، دست یابیم.
وی افزود: من به نوبه خودم تمام تلاشم را کرده و فیلمی در این ژانر تولید کردم. فیلمی که تیم سازنده از هیچ پلانش به راحتی عبور نکرده است. فیلمی که سیصد هزار لیتر آب  رودخانه برای ساخت باران استفاده کرد. با این حساب که آب هدر نرفته و دوباره به رودخانه برگشت. فیلمی که در تابستان ساخته شده و ما برای باورپذیر کردن هر صحنه یک تانکر آب، فقط برای گل کردن زمین استفاده می‌کردیم. درخت‌هایی داشتیم که می‌بایست برای نشان دادن بحران سیل حضور می‌داشتند. این تازه بخشی از سختی های کار بود.
مرزبان ادامه داد: ساخت رودخانه خروشان که با همفکری گروه جلوه‌های ویژه میدانی و بصری  و کارگردان صورت پذیرفت، بسیار باورپذیر از آب درآمد. لوکیشن‌های فیلم تکراری نیست. مهم‌تر از همه اینکه فیلم ما قهرمان دارد و نوجوان امروز را به دور از شعارزدگی درگیر می‌کند.
وی تصریح کرد: «چهل کچل» فیلمی است در ژانر کودک و نوجوان که درباره روحیه مردانه، رسیدن به جهان دانایی و حاکم شدن بر ضعف‌های روحی و خاطرات گذشته است.
مرزبان در پایان بیان کرد: ما فیلمسازان کار خود را انجام دادیم و الان نوبت مسئولان است که با تعامل با یکدیگر، کشتی شکسته سینمای کودک را تعمیر کنند و از بحران خارج و به ساحل امن برسانند. من امیدوارم که با تیم حرفه‌ای که در راس جشنواره کودک ایستاده، این اتفاق بیفتد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار