180939
۲۱ مهر ۱۳۹۷

۶۳ نفر راهی مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی آذربایجان غربی شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان غربی گفت: ۶۳ نفر به مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در سه بخش رقابتی راه پیدا کردند.

به گزارش کودک پرس ، جواد زاهدی با اشاره به اینکه این مرحله 21 و 22 مهر در ارومیه برگزار می شود، افزود: 24 نفر در بخش «دختر و پسر»، 33 نفر در بخش «زن و مرد» و 6 نفر در بخش «پدربزرگ و مادربزرگ» با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه مرحله منطقه ای این رویداد فرهنگی 19 و 20 آبان در اردبیل برگزار می شود، اضافه کرد: در پایان مرحله استانی سه نفر از بخش «دختر و پسر»، پنج نفر از بخش «زن و مرد» و سه نفر از بخش «پدربزرگ و مادربزرگ» جهت حضور در مرحله منطقه ای این جشنواره انتخاب می شوند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد این دوره «تمرین زندگی» است، ادامه داد: 75 نفر از شهرستان های مختلف در بخش «قصه 90 ثانیه ای» این جشنواره شرکت کرده اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی زمان قصه گویی صحنه ای را بین پنج تا 15 دقیقه اعلام کرد و افزود: یک داور از آذربایجان غربی و 2 داور خارج از استان رقابت این قصه گویان را به قضاوت می نشینند.

زاهدی افزود: برگزاری 2 نشست تخصصی و قصه گویی در مدارس توسط مربیان کانون در طول برگزاری این جشنواره از دیگر برنامه های مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی است.
به گزارش ایرنا امروزه نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی – ایرانی، احیا سنت ها و آیین های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است.

قصه گویی علاوه بر ایجاد آرامش به شکوفایی، بیداری و نشاندن بذر مطالعه در استعدادهای بالقوه کودکان منجر می شود؛ قصه گویان به منظور تاثیرگذاری بهتر از ابزارها و رنگ های مختلف و فن بیان در این جشنواره استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار