موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17695
۱۶ خرداد ۱۳۹۶

اساسی‌ترین اقدام برای سینمای کودک چیست؟

حسن‌پور با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادى در سینمای کودکان و نوجوانان گفت: تداوم برگزاری جشنواره هایی مانند کودک و نوجوان و ساخت آثار تاثیر گذار و قابل تامل می تواند بخشی از موانع موجود در زمینه رشد پایه‌های فرهنگی،آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان را مرتفع کند.

به گزارش کودک پرس، سیروس حسن‌پور، کارگردان سینما به دو عامل مهم فیلمنامه و جریان اکران اشاره کرد و افزود: اگرچه باید توجه زیادی به توانایی فیلمنامه در برآورده کردن خواسته‌های کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها شود، اما به نظر می‌رسد، ایجاد شرایط مناسب برای اکران فیلم‌های تولید شده در عرصه سینمای کودک اساسی‌ترین اقدام فعالان این عرصه به حساب می‌آید.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بالای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره‌ فیلم هاى کودکان و نوجوانان که سالی یکبار برگزار می‌شود، مهمترین اتفاقى است که در سینمای کودک باقیمانده و باید در حفظ و حمایت آن کوشا باشیم.

این کارگردان اظهار داشت: البته مسائلی چون کیفیت فیلمنامه و مخاطب شناسی نیز حائز اهمیت هستند و پس از فراهم کردن شرایط مناسب برای اکران فیلمها باید به بررسی آنها بپردازیم.

حسن‌پور تعامل میان فیلمسازان کشورهای مختلف را یکی از راهکارهای تقویت سینمای کودک دانست و تصریح کرد: فیلمسازان عرصه سینمای کودک می‌توانند با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان زمینه تلاقی خود با سایر فیلمسازان را فراهم کرده و به تقویت سینمای کودک کمک کنند.

این کارگردان به توانایی انیمیشن در پرداختن بهتر به برخی از موضوعات اشاره کرد و افزود: امروزه در سطح جهان توجه ویژه‌ای به آثار انیمیشنی می‌شود و برخی از این آثار به گونه‌ای تولید شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند که کودکان ما بارها و بارها آنها را تماشا می‌کنند و هرگز خسته نمی‌شوند، پس باید به جایگاه و تاثیرگذارى آن توجه داشت و در اکران به آنها اهمیت زیادى داد.

حسن‌پور با تأکید بر لزوم توجه ویژه مسئولان به تآمین خوراک فرهنگی مناسب برای کودکان و نوجوانان امروز جامعه، اظهار داشت: ما نسلی بودیم که در مدارس با سینما آشنا شدیم و فیلمهایی که در آن زمان دیدیم به شدت در شکل‌گیری شخصیتمان مؤثر بودند بنابراین نمی‌توان تأثیر آثار نمایشی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان را انکار کرد.

این کارگردان و نویسنده تصریح کرد: امروزه نهادهای موظف به فعالیت در زمینه تولید آثار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان باید توجه بیشترى به خواسته‌های این قشر سنی داشته باشند، البته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هنوز نیم نگاهی به این مسئله می‌کند، اما همچنان باید براى امر برآورده کردن نیازهای این قشر سنی کشورمان تلاش کنیم.

حسن‌پور با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادى در سینمای کودکان و نوجوانان گفت: تداوم برگزاری جشنواره هایی مانند کودک و نوجوان و ساخت آثار تاثیر گذار و قابل تامل می تواند بخشی از موانع موجود در زمینه رشد پایه‌های فرهنگی،آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان را مرتفع کند.

منبع : تسنیم
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار