176499
۲۷ شهریور ۱۳۹۷
گفت‌وگو با بانوی نوجوان قهرمان مچ‌اندازی کشور؛

میز مچ‌اندازی را برای اولین‌بار در مسابقات دیدم/ تصمیم به انصراف به‌خاطر ترس از شکستن دست

دومین دوره رقابت‌های مچ‌اندازی بانوان قهرمانی باشگاه‌های سراسر کشور در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان در نیمه شهریورماه جاری برگزار شد و نوجوانی از فارس توانست مقام اول را کسب کند.

به گزارش کودک پرس ، دومین دوره رقابت‌های مچ‌اندازی بانوان قهرمانی باشگاه‌های سراسر کشور در ارومیه و با شرکت 19 استان برگزار شد که نوجوانی از فارس در رده سنی امید توانست در رقابت چپ دستان مقام اول را به خود اختصاص دهد. گفت‌وگویی با این قهرمان نوجوان صورت گرفته است که می‌خوانید.

 

**خودتان را معرفی کنید و کمی از سابقه ورزشی خود بگویید.

زهرا نعمت‌اللهی 18 ساله از شهر زرقان هستم که از 6 سالگی در رشته‌های ژیمناستیک، اسکیت، شنا، بدمینتون، بدنسازی و … فعالیت ورزشی داشته‌ام.

 

 

**به عنوان قهرمانی که در رشته مچ اندازی بانوان مقام اول شده است چطور به این رشته گرایش یافتید؟

در سال‌های اخیر در رشته بدنسازی فعال بودم که با هدایت مربی باشگاه خود برای شرکت در مسابقات مچ اندازی استانی و کشوری هدایت شدم.

 

**مربی چطور شما را مناسب این رشته دانست؟

در باشگاه بدنسازی از افراد چپ دست خواسته شد تا تست مچ اندازی بدهند و به دلیل اینکه مچ قوی داشتم برای شرکت در این رقابت‌ها انتخاب شدم.

 

**سابقه قوی بودن دست در انجام کارهای شخصی داشته‌ای؟

در خانه باز کردن در شیشه‌ها و بطری‌ها کار خودم است و شیرهای آب را آنقدر محکم می‌بستم که نفر بعد به سختی می‌توانست آنها را باز کند.

 

**قبل از مسابقه مچ اندازی چه احساسی داشتی؟

امسال 4 نفر دستشان در حال مچ اندازی شکست و شنیدن این مسئله مرا حسابی نگران کرده بود تا جایی که یک شب قبل از مسابقه رده سنی امید تصمیم گرفتم از شرکت انصراف دهم. اما با حمایت و همدلی هم تیمی‌هایم و مربی سختکوشی که داشتم و تستی که قبل از شروع مسابقه دادم، در رقابت شرکت کردم و در رده سنی امید مقام اول چپ دست‌ها را کسب کردم.

 

 

**قصد داری تا کجا مچ اندازی را ادامه دهی؟

شرکت در این رشته تا آنجا مرا به خود علاقمند کرد که قصد دارم تا داوری این رشته را ادامه بدهم و حتی رشته تربیت بدنی را برای تحصیلات عالیه انتخاب کنم.

 

**مچ اندازی در شهر شما چه کمبودهایی برای انجام دارد؟

متاسفانه تا قبل از شرکت در مسابقه، میز مچ اندازی وجود نداشت که بخواهم روی آن تمرین کنم و در مسابقه بود که برای اولین بار این میز را از نزدیک دیدم. به نظرم باید در هر شهرستان باید حداقل یک میز مچ اندازی باشد تا قبل از مسابقات با آنها فرصت آشنایی برای ورزشکار فراهم شود. همچنین مربی زن برای آموزش تکنیک‌های مچ اندازی در شهرستان‌های استان در دسترس قرار بگیرد.

 

**قهرمانی شما چه الگویی برای همسالان خودتان در زرقان شده است؟

بسیاری از دوستانم برای فعالیت در مچ اندازی تشویق شده و به باشگاه بدنسازی می‌آیند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار