17499
۰۶ خرداد ۱۳۹۶

مجموعه‌ کتاب‌هایی برای پاسخگویی به سوالات دینی کودکان

در این مجموعه به سوالات دینی بچه‌های پیش دبستانی تا سوم ابتدایی پاسخ داده می شود. سوالات دینی بچه ها در 14 بخش شامل 14 جلد کتاب تنظیم شده است. هر مجلد این مجموعه شامل 14 سوال است. این کار به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام حیدری ابهری تصریح کرد: بعد از کتاب پرسش و پاسخ برای نسل جوان، جای چنین کاری را برای کودکان خالی دیدم بنابراین تصمیم گرفتم که مجموعه ای برای پرسش و پاسخ در حوزه مسایل دینی برای کودکان بنویسم. مجموعه 14 جلدی ” کودکان می پرسند ” با موضوع خدا شروع و با موضوع بهشت تمام می شود. کار به صورت پرسش و پاسخ است. اطلاعات اضافی نیز برای تکمیل جواب و درک بهتر بچه ها در زیر جواب ها آمده است.

حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری از نویسندگان کودک و نوجوان در مورد کار جدید خود گفت: مجموعه 14 جلدی ” کودکان می‌پرسند ” تا یکی دو ماه آینده از سوی انتشارات قدیانی منتشر خواهد شد. در این مجموعه به سوالات دینی بچه‌های پیش دبستانی تا سوم ابتدایی پاسخ داده می شود. سوالات دینی بچه ها در 14 بخش شامل 14 جلد کتاب تنظیم شده است. هر مجلد این مجموعه شامل 14 سوال است. تصویرگری این کار را خانم سمیه صالح شوشتری انجام داده است، این کار به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

وی مهمترین ویژگی مجموعه 14 جلدی ” کودکان می پرسند ” را جامعیت آن دانست و افزود: این کتاب یک جور دین شناسی برای بچه هاست. مجموعه ” کودکان می پرسند ” موضوعات متنوع شامل مباحث اعتقادی، مبدا، معاد، نماز، قرآن، امام شناسی، پیامبران، کارهای خوب، کارهای بد، مسجد، جهنم و بهشت را شامل می شود. تقریبا موضوعاتی که در حوزه دینی بچه ها با آن سر و کار دارند و برایشان سوال پیش می آید را در این کتاب لحاظ کردیم. این کار می تواند در مهدهای کودک و کلاس های دینی در مقطع ابتدایی به کار گرفته شود. این مجموعه می تواند آمادگی ذهنی برای درک مسایل دینی و تحکیم باورها را در کودکان موجب شود.

این نویسنده کودک و نوجوان در مورد طرح سوالات برای مجموعه 14 جلدی ” کودکان می پرسند “، اظهار داشت: بخشی از سوالات مربوط به پرسش های رایج بچه ها در حوزه مسایل دینی بود. یک سری سوالات هم موضوعاتی بود که بچه ها باید آن را می دانستند و من آنها را به شکل سوال آوردم. در گفت و گویی که با خود بچه ها و معلمان و مربیان آنها داشتم، سوالات بچه ها در حوزه دین برایم مشخص شد.

حجت الاسلام حیدری ابهری در مورد هدف خود از نگارش مجموعه 14 جلدی ” کودکان می پرسند “، عنوان کرد: بچه ها سوالات دینی زیادی از پدر و مادر خود می پرسند. در حوزه خداشناسی برای بچه ها کار زیاد شده است اما مجموعه ” کودکان می پرسند ” سوالات مختلف بچه ها در حوزه دین را پوشش می دهد. بچه به مسجد می رود و برایش سوال پیش می آید که صاحب مسجد کیست؟ چه کسی آن را ساخته است؟ مسجد برای چه چیزی ساخته شده است؟ در جامعه دینی بچه ها مبتلا به سوال دینی می شوند، به عنوان مثال برای بچه این سوال پیش می آید که نماز چیست و چرا باید نماز خواند. به نظر من ما در زمینه پرسش و پاسخ به سوالات دینی بچه ها مجموعه جامعی نداشتیم و جای چنین مجموعه ای در حوزه کودک خالی بود.

منبع : شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار