17472
۰۴ خرداد ۱۳۹۶

کودک و نوجوان، مخاطب 65 درصد کتب استان‌ زنجان

بررسی ها نشان می دهد، 65 درصد مخاطبان کتاب در این استان کودک و نوجوان هستند و بر همین اساس منابعی که امسال خریداری خواهد شد به این قشر اختصاص می یابد.

به گزارش کودک پرس، امیر علی نیکبخش روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از پنج کتاب حوزه کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: امسال طرح های متعددی در حوزه کتاب و کتابخوانی و در مناطق مختلف این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی یادآور شد: در سال جاری عملیات اجرایی کتابخانه خیرین مدرس شهر زنجان آغاز می شود علاوه برآن سه کتابخانه نیز در روستاهای این استان افتتاح خواهد شد و با این اقدام فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته ترویج می یابد.
نیکبخش خاطرنشان کرد: امسال کتابخانه های عمومی قیدار و طارم نیز پس از 43 سال در این استان به بهره برداری می رسد و این اقدام به گسترش کتاب و کتابخوانی کمک فراوانی می کند.
وی ، افزایش و کفیت شمار اعضای کتابخانه ای، بحث نشست های کتابخانه ای و مدرسه ای را از جمله برنامه های این نهاد در سال جاری برشمرد.
به گفته این مسئو ل ، در برگزاری نشست های کتابخانه ای و مدارس، کتاب توسط کارشناسان مربوطه معرفی خواهد شد و کتب های خوانده شده نیز در معرض دید عموم قرار داده می شود.
مدیر کل کتایخانه های عمومی استان زنجان ادامه داد: اهدای کتاب توسط مردم نیز امسال در این استان اجرا می شود که این طرح طی سال گذشته نتایج مثبتی به همراه داشته است به طور ی که در اسفند ماه 100 هزار جلد کتاب از مردم و ناشرین جمع آوری شد.
وی ابراز کرد: این طرح امسال در 2 مرحله و در ماه های مهر و اسفند کتب های درسی و عمومی جمع آوری خواهد شد و این کار به نوبه خود فروش کتاب در این استان را افزایش خواهد داد.
نیکبخش افزود: بحث شاداب و مناسب سازی کتابخانه ها نیز از دیگر برنامه های این نهاد در سال جاری است، چرا که بیشتر مراجعه کنندگان به این مراکز را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهد.
وی خاطر نشان کرد: چاپ 5 کتاب در حوزه کودک و نوجوان با موضوع ایثار و شهادت می تواند به الگوی این مهم در این نسل منجر شده و انها را با رشادت های رزمندگان آشنا کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یش از یک میلیون و 140 هزار نسخه کتاب در 92 باب کتابخانه عمومی استان وجود دارد، که 33 باب آن در روستاها قرار دارند.

منبع : ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار