174651
۱۴ شهریور ۱۳۹۷
سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی:

اعلام آمادگی ۱۷۰۰ شهر و روستا برای حضور در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

ابراهیم حیدری با اشاره به میزان مشارکت هزار و ۷۰۰ شهر‌ و روستا‌ در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، حضور روستا‌ها را در این رویداد فرهنگی قابل توجه ارزیابی کرد.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم حیدری؛ سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سومین دوره جام‌ باشگاه‌های کتابخوانی بیان کرد: بیش از هزار و 700 شهر و روستا برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. دوره آموزشی نیز در سه سطح در حال برگزاری است؛ سطح نخست به دوره‌‌‌‌ آموزشی 16 ساعته استادان اختصاص داشت که تیر‌ماه به پایان رسید و طی آن 35 مروج کتاب‌خوانی آموزش دیدند.

به گفته وی، استادان آموزش دیده برای آموزش 40 مربی به مراکز استان‌ها اعزام می‌شوند. مربی‌ها نیز تسهیل‌گران را برای تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی آموزش می‌‌دهند.

حیدری ادامه داد: با امضاء تفاهم‌نامه مشترک با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کار‌گاه آموزشی برای مربیان مهد‌های کودک و برای اجرای طرح «دوشنبه‌های کتابخوانی» برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی بیان کرد: باشگاه‌های کتابخوانی از اول مهر‌ماه و همزمان با بازگشایی مدارس در مراکز مختلف از‌جمله مدارس، پایگاه‌های بسیج، محلات و یا مساجد تشکیل می‌‌شود. اختتامیه استانی جام باشگاه‌ها با همکاری موسسه خانه کتاب و همزمان با هفته کتاب در 30 استان کشور با عنوان «جشن کتاب» برگزار می‌شود. از هر استان سه تا پنج نفر برگزیده به دبیر‌خانه مرکزی معرفی می‌شوند و آئین اختتامیه نیز بهمن و اسفند‌‌ماه سال جاری با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین هدف این رویداد توجه به ترویج کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار و روستایی است. نخستین دوره این رویداد با مشارکت 15 شهر، 22 هزار روستا و تشکیل دو هزار باشگاه برگزار شد. در دومین دوره نیز 100 شهر، پنج هزار باشگاه و 60 هزار عضو مشارکت داشتند.

سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی با تاکید بر حضور پررنگ روستا‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه در دومین دوره جام باشگاه‌ها، انتخاب یک باشگاه برگزیده روستایی است. روستای ابویسان شهرستان جغتای خراسان رضوی از بین چندین شهر و مرکز استان بود که نشان‌دهنده میزان توجه به روستا‌هاست.

وی  گفت: سال گذشته بعد از بررسی آثار در نهایت از چهار بخش‌‌ «بهترین نامه به نویسنده»، «بهترین فیلم»، «بهترین کتاب» و «بهترین باشگاه» سه تا پنج اثر به دبیر‌خانه مرکزی ارسال شد که بعد از داوری نهایی، برگزیدگان در مراسم اختتامیه تقدیر شدند. همه 60 هزار عضو دومین دوره جام باشگاه‌ها با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانستند از 50 درصد یارانه حمایتی خرید کتاب استفاده کنند.

به گفته وی، با ارزیابی کارشناسان، 800 کتاب‌ برگزیده هفت سال اخیر جشنواره‌های مختلف شناسایی شد و از کتاب‌ها خلاصه و چکیده‌ و فهرست توصیفی برای رده‌های مختلف سنی تهیه شد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار