موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
173042
۰۵ شهریور ۱۳۹۷

نتایج جشنواره نشریات دانش‌آموزی مداد کمرنگ اعلام شد/ تجلیل از ۵۸ نفر و ۲۳ گروه

آثار دهمین دوره جشنواره نشریات دانش آموزی مداد کمرنگ به صورت مجزا در دو مقطع متوسطه اول و دوم ویژه پسران و دختران داوری شد و در نهایت ۵۸ نفر و ۲۳ گروه برگزیده شدند.

به گزارش کودک پرس ، دهمین دوره جشنواره مداد کمرنگ در دو بخش آثار برتر(انفرادی) و نشریات برتر(گروهی) و در ۱۰ قالب ارائه اثر، در تیرماه سال جاری به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره ۱۵۰۱ نفر شامل ۱۰۱۳ دختر و ۴۸۸ پسر شرکت کردند که ۱۰۳۲ اثر شامل ۶۹۵ اثر در بخش دختران و ۳۳۷ اثر در بخش پسران به دبیرخانه ارسال شد.

پس از داوری آثار، ۵۸ نفر و ۲۳ گروه برگزیده شدند؛ بر اساس آمار خراسان شمالی با ۱۸ رتبه برگزیده، استان گیلان با ۱۱ رتبه برگزیده و خراسان جنوبی با ۷ برگزیده، در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

 

مسعود زین العابدین معاون فرهنگی تربیتی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه جشنواره مداد کمرنگ، آسیب‌شناسی شیوه‌نامه سال‌های گذشته، تدوین شیوه‌نامه جدید، طراحی سامانه آنلاین جشنواره، تولید فایل‌های راهنمای سامانه، تولید موشن گرافی جشنواره، راه‌اندازی کانال جشنواره با بیش از 500 عضو و 2 هزار بازدید هر پست، ارائه محتوای آموزشی به تفکیک قالب‌های ارائه اثر از جمله اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه در این دوره برشمرد.

زین العابدین خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره با اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه با همکاری استان‌ها، تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

 

وی افزود: از نکات حائز اهمیت در این دوره از جشنواره حذف کاغذ از ابتدای فرایند ثبت‌نام تا پایان داوری با طراحی سامانه الکترونیکی جشنواره و ارسال آثار به صورت آنلاین بوده است؛ در این سامانه امکان ثبت نام رابط استانی و دانش‌آموزان، مشاهده وضعیت استان در جشنواره، مشاهده گزارشات و آمار شرکت‌کنندگان و آثار استان، تأیید آثار و همچنین ارسال آثار و امکان ارسال پیام به مسؤولان و دانش‌آموزان فراهم شده بود که افزایش سهولت شرکت در جشنواره و در نتیجه استقبال دانش‌آموزان از جشنواره را به همراه داشته است.

معاون فرهنگی و تربیتی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به آمار این دوره از جشنواره گفت: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان 1501 دانش‌آموز که 1013 نفر ثبت نام کننده دختر و 488 نفر ثبت نام کننده پسر است که از این تعداد 1032 اثر به جشنواره ارسال شده است که 695 اثر در بخش دختران و 337 اثر در بخش پسران بوده است.

 

در این دوره از جشنواره در بخش پسران بیشترین استقبال در بخش انفرادی از قالب «عکس» و بیشترین اثر ارسالی در بخش گروهی، «نشریه تک برگی» بوده است. در بخش دختران نیز بیشترین استقبال در بخش انفرادی از قالب «عکس» و در بخش گروهی، «نشریه دیواری» بوده است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار