موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17147
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

انتشار شماره جدید فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان

موسسه خانه کتاب، دوازدهمین شماره از فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان را منتشر کرد.کم ذوقی در نشر کتابی پربها، جنسیت در کتاب‌های کودکان، گله‌‌ای دوباره از جشنواره نقد، ادبیات کهن در سالی که گذشت، به سوی نقد بینارشته‌ای، قصه‌های چهارده معصوم در آثار نویسندگان برتر کودک، برنامه‌ کتاب‌خوانی برای کودکان در ایتالیا از مباحثی است که در این شماره از فصل‌نامه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش کودک پرس، دوازدهمین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان ویژه زمستان 1395، به مدیر مسئولی مجید غلامی جلیسه و سردبیری سیدعلی کاشفی خوانساری، شامل تعدادی نقد، مقاله و گزارش به تازگی از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

کم ذوقی در نشر کتابی پربها، جنسیت در کتاب‌های کودکان، گله‌‌ای دوباره از جشنواره نقد، ادبیات کهن در سالی که گذشت، به سوی نقد بینارشته‌ای، قصه‌های چهارده معصوم در آثار نویسندگان برتر کودک، برنامه‌ کتاب‌خوانی برای کودکان در ایتالیا، بهترین کتاب‌ها برای بچه‌ها، طرحی نو در خلق شخصیت‌های اساطیری، بررسی عناصر و ویژگی‌های فانتاستیک در رمان‌های فانتزی و به سوی نقد بینارشته‌ای، از مباحثی است که در این شماره از فصل‌نامه مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین بررسی جایگاه تبعیض‌آمیز دختران در ادبیات کودک، وضعیت کتاب‌های علمی کودکان در سال 1394، نشست فهم قرآن در کودکان، ادبیات کودک و نوجوان در اقلیم کردستان، … از دیگر مطالبی هستند که در این نشریه به آنها پرداخته شده است.

در بخشی از سخن سردبیر با عنوان «گله‌ای دوباره از جشنواره نقد» به قلم سیدعلی کاشفی خوانساری می‌خوانیم: «ادعای ما درباره لزوم افزایش جوایز و ارتقای جایگاه نقد کتاب کودک و نوجوان در جشنواره تنها از سر اهمیت صنفی و رسته‌ای نیست. اگر تعداد عناوین منتشر شده کتاب‌ها در طول یکسال را مبنا قرار دهیم میانگین تعداد کتاب‌های کودک و نوجوان در سال‌های گذشته 18 درصد کارنامه نشر کشور بوده ست و به این ترتیب اگر این جشنواره تنها شامل 10 رشته و گروه داوری باشد، باید دو گروه آن به کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص یابد. اگر ملاک شمارگان کتاب‌ها باشد سهم کتاب‌های کودک و نوجوان با احتساب کتاب‌های کمک درسی این مقطع سنی از 40 درصد حجم بازار نشر فراتر می‌رود.»

در این شماره از فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان آثاری از آرمان آرین، حمیدرضا بیدقی، هدی حدادی، دمیرزاتقی‌خان حکیم‌باشی، والت دیزنی، مهدی رجبی، محمدرضا سرشار، نوید سیدعلی‌اکبر، سیدمهدی شجاعی، مهدی ضرغامیان و … مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در این شماره مطالبی از زهرا احمدی، رفیع افتخار، شهرام اقال‌زاده، منوچهر اکبرلو، معصومه انصاریان، عبدالرحمن اونق، نرگس پدرام، سحر ترهنده، سیدعلی محمد رفیعی، ناهید معتمدی، انسیه سادات موسویان و نیره‌سادات هاشمی ارائه شده است.

دوازدهمین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان، در قالب 300 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.

منبع : ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار