موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
167123
۰۲ مرداد ۱۳۹۷

“بخون قهرمان‌شو” سطح مطالعه نوجوانان را ارتقاء می‌دهد

پویش “بخون قهرمان‌شو” تلاشی است برای ترویج کتاب‌خوانی در میان نسل نوجوان که مرکز اوج کودک و نوجوان آغاز کرده و با همکاری شبکه دوم سیما، قوام پیدا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، پویش «بخون قهرمان شو» که از خرداد ماه جاری شروع به کار کرده و می‌کوشد تا با ترویج کتابخوانی در میان نسل نوجوان، این سنت حسنه را برای آنها احیا کند. این پویش در قالب مسابقه‌ای با موضوع مطالعه کتاب «جام جهانی در جوادیه» طراحی شده و نوجوانان می توانند با تهیه کتاب و مطالعه آن، در مسابقه شرکت کنند.

«کتاب جام جهانی در جوادیه» یکی از رمان‌های نوجوانانه داود امیریان است که در آن با روایت یک جام جهانی خیالی در محله جوادیه تهران، تلاش‌های بچه های ایرانی در مقابل تیم های خارجی را به تصویر می‌کشد و همچنین نکات اخلاقی و خوی لوتی‌گری این بچه‌ها را در موقعیت‌های مختلف به منصه ظهور می‌گذارد.

«جام جهانی در جوادیه» کتابی است که می تواند با طرح یک رمان جذاب، حس اعتماد به نفس نوجوانان را تقویت کند و در کنار آن مضامین اخلاقی را به خوبی به ذهن مخاطب القا کند.

اما کمپین این مسابقه که با هشتگ #بخون_قهرمان_شو در فضای مجازی شناخته می‌شود توانسته مخاطبان زیادی را با خود درگیر کند، تا جایی که شبکه دوم سیما به طور روزانه برنامه‌ای برای معرفی برندگان هر روز این مسابقه دارد و جوایزی را به آنها اهدا می‌کند.

مجتبی روانان مدیر تولیدات مرکز اوج کودک و نوجوان که برگزار کننده این کمپین است در گفتگویی به استفاده این کمپین از درگاه‌های اطلاع رسانی مختلف خبر داد و اظهار کرد: در کمپین “بخون قهرمان‌شو” تلاش کردیم هم رسانه‌های رسمی را تحت پوشش قرار دهیم و هم از طریق رسانه‌های مجازی مخاطبین خود را جذب کنیم. برای مثال همان‌گونه که تبلیغات و برنامه های مختلفی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی داریم، صفحات این کمپین در فضای مجازی به شدت فعال است و مخاطبان نوجوان را که با این فضا بیشتر از نسل‌های گذشته خود مرتبط هستند، درگیر کرده است.

وی درباره یکی از نکات جالبی که در حین برگزاری کمپین رخ داد اظهار داشت: در طول برگزاری این کمپین متوجه شدیم نوجوانان محله جوادیه با الهام‌گیری از کتاب «جام جهانی در جوادیه» یک لیگ فوتبال راه‌اندازی کرده‌اند که با حضور پیشکسوتان ورزشی و هنرمندان این محله هفته گذشته به پایان رسید.

گفتنی است، کمپین «بخون قهرمان شو» با ایده اولیه مرکز اوج کودک و نوجوان با همکاری شبکه دوم سیما، انتشارات قدیانی، ستاره اول، فدراسیون فوتبال، مرکز شیرازه برگزار شد که همکاری دستگاه های متعدد و متنوع برای برگزاری یک کمپین نوجوانانه در جای خود جالب توجه است.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار