163698
۱۳ تیر ۱۳۹۷

محکوم کردن حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران توسط مردم عراق+ سند

حادثه انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا به‌عنوان هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ محسوب می‌شود، بیش از ۲۹۰ سرنشین داشت که تمامی مسافران که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

به گزارش کودک پرس ، ۱۲ تیر مصادف با حمله ضد بشری ناوبر جنگی یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا به هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در سال ۶۷ می‌باشد.

این حادثه که به‌عنوان هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ محسوب می‌شود، بیش از ۲۹۰ سرنشین داشت که تمامی مسافران که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

طی این حادثه غم‌انگیز، رسانه‌های جهان این واقعه را پوشش دادند و به بحث و بررسی در مورد چرایی و عمد و غیرعمدی بودن این واقعه پرداختند.

 

این حادثه درزمانی رخ داد که جنگ ایران و عراق در سال هشتم خود بود و سازمان ملل به دنبال برقراری صلح بین دو کشور تلاش‌هایی را در دست انجام داشت. نکته قابل‌توجه در این حادثه این است که حادثه مزبور توسط خود مردم عراق نیز مورد تقبیح قرارگرفته و آن‌ها این عمل را ناشایست و ضد حقوق بشر مطرح کردند.

در سندی که در ذیل این خبر آمده پیامی از حزب دموکراتیک ملت کردستان عراق است که این تجاوز وحشیانه آمریکایی‌ها را محکوم و به دولت و ملت ایران تسلیت گفته است.

 

در این پیام حضور نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس را عامل بر هم زننده صلح و امنیت دانسته و خروج آن‌ها را از این منطقه ضروری مطرح کرده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار