163565
۱۳ تیر ۱۳۹۷

ورود روزانه ۲ کودک سرراهی و بدسرپرست به شیرخوارگاه مشهد

مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: روزانه ۲ نوزاد شیرخواره سرراهی و بدسرپرست به شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) شهر مشهد سپرده می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی اظهار کرد: روزانه 2 نوزاد شیرخواره سرراهی و بدسرپرست به شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) شهر مشهد سپرده می‌شوند.

پوریوسف اضافه کرد: کودکان و نوزادان بدسرپرست و بی‌سرپرست توسط عوامل اورژانس اجتماعی و کلانتری‌ها شناسایی و به بهزیستی تحویل داده می‌شوند و در این میان برخی از این کودکان شامل کسانی هستند که والدین آن‌ها فاقد صلاحیت بوده و قانون حضانت این والدین را سلب می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع 220 نوزاد شیرخوار و کودک زیر 6 سال در مرکز شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) شهر مشهد حضور دارند و مربیان و عوامل اجرایی این مرکز در 3 شیفت کاری به نگهداری از این کودکان اقدام می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مرکز شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) شهر مشهد تاکید کرد: مشکل عمده شیرخوارگاه فوق کمبود نیروی انسانی است و پیگیر حل موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط هستیم.

 

 

رایزنی با معاون اول رئیس جمهور برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی شیرخوارگاه مشهد

پوریوسف همچنین خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) با معاون اول رئیس جمهور رایزنی‌هایی داشته‌ایم و امیدواریم با انتشار اخبار و گزارش رسانه‌ها این مسئله به زودی مرتفع شود.

 

وی در ادامه به تشریح تعداد مراقبین کودکان زیر 6 سال حاضر در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) شهر مشهد پرداخت و یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر 10 کودک حاضر، یک مراقب و یک نیروی خدمه در 3 شیفت کاری 8 ساعته مشغول به کار هستند.

 

مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی در ادامه گفت: استاندارد تعداد مراقب و خدمه برای کودکان حاضر در بهزیستی نیز به همین تعداد یک مربی و یک خدمه به ازای هر 10 کودک است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار