موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
162224
۰۵ تیر ۱۳۹۷

انتشار ۲ کتاب فلسفی به همراه ۲ کتاب نوجوان

کتاب‌های فلسفی «وحدت اشیا» و «شاقول اندیشه» به همراه کتاب‌های ««وقتی آتش‌پاره وارد شهر می‌شود» و «ماجراهای بزی پرستار» به تازگی منتشر شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «وحدت اشیا: هگل، کانت و ساختار ابژه» نوشته رابرت استن با ترجمه محمدمهدی اردبیلی و مهدی محمدی‌اصل در ۲۳۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان در نشر ققنوس منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: رابرت استرن در این کتاب می‌کوشد تا با طرح مسئله وحدت و کثرت، فلسفه هگل را در پرتو تقابلش با فلسفه کانت توضیح دهد. این کتاب علی‌رغم حجم اندکش طرحی جامع از رویکرد کل‌گرایانه هگل در خصوص ابژه و جهان ترسیم می‌کند که می‌توان به کمک آن، کل فلسفه هگل را بازخوانی و بازتفسیر کرد. از این منظر، انقلاب هگلی در مواجهه با ابژه، نه تنها اشیای فیزیکی، بلکه تمام موضوعات دیگر، اعم از نفس و خدا را نیز در بر می‌گیرد.

 

 

همچنین کتاب «شاقول اندیشه: آموزش کاربردی منطق کلاسیک برپایه داستان‌های کوتاه» نوشته سیدمحمد حسینی‌نژاد در ۳۹۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۵هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در علوم ساختمان اصطلاحی واژه «شاقول» اشاره به هر ابزاری دارد که برای سنجش راستی یا ناراستی سازه به کار می‌رود. علم منطق عهده‌دار سنجش اندیشه و جلوگیری از بروز خطا در آن است. از این رو منطق ابزاری است که در هرجا و هر زمینه‌ای که اندیشه بشری به کار گرفته می‌شود، کاربرد دارد. بدین سبب عبارت «شاقول اندیشه» را به مثابه توصیفی برای منطق انتخاب کردم.

 

اثر حاضر ویژگی‌هایی دارد که به آن اجازه می‌دهد برخی نقدها را در خصوص آموزش منطق مرتفع سازد:

– داستان‌محوری

– بیان روان

– سیر آموزش آسان به دشوار

– استقلال محتوایی هر درس

-نوآوری در ارائه سرفصل‌ها، ترتیب مباحث و معرفی برخی اصلاحات

-آوردن تمرین‌ها و پاسخ تمرین‌ها

 

 

 

«وقتی آتش‌پاره وارد شهر می‌شود» نوشته کاترینا نانِستاد با ترجمه رقیه بهشتی برای نوجوانان در ۱۹۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان در نشر آفرینگان راهی بازار شده است. این کتاب برنده جایزه بخش کودک «پاتریشیا رایستون» در سال ۲۰۱۴ شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: خواندن این کتاب فوق‌العاده تجربه‌ای است که هرگز فراموش نمی‌شود. واقعا جادویی است؛ مثل اولین باری که به سیرک می‌روید با اولین باری که ستاره دنباله‌دار می‌بینید. خانم نانِستاد در نوشتن این کتاب از قصه‌های هانس کریستین آندرسن الهام زیادی گرفته است. نثر او جسورانه، بامزه، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. زبان نوشتاری او منحصر به فرد و تأثیرگذار است. خواندن این کتاب را به بچه‌ها و یزگ‌تر ها توصیه می‌کنم. (کیدز بوک ریویو)

 

 

 

دیگر کتاب منتشرشده در نشر یادشده «ماجراهای بزی پرستار» نوشته آر.ای. اسپرات با ترجمه معصومه رستم‌زاد است که در ۲۰۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳هزار تومان در دسترس نوجوانان ثرار گرفته است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: وقتی فریبنده‌ترین بز پرنده دنیا از سیرک قرار می‌کند تا پرستار بچه شود، دِرِک، سامانتا و مایکل فکر می‌کنند خوش‌اقبال‌ترین بچه‌های روی زمین‌اند.

همه عاشق پرستاری می‌شوند که تنها مهارت‌های حیرت‌آور پرستاری‌اش پرتاب شدن از توی توپ و درست کردن کیک شکلاتی است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار