154107
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

۵۴۲ دانش آموز همدانی در جشنواره خوارزمی شرکت کردند

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش ‌و پرورش همدان گفت: ۵۴۲ دانش‌آموز دوره اول متوسطه این استان در مرحله استانی چهارمین دوره جشنواره خوارزمی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ، نعمت‌ الله بحیرایی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) همدان افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی در هفت محور علوم آزمایشگاهی، پژوهشی، زبان انگلیسی، دست سازه ها، ادبیات، هنر و بازراچه کار و فناوری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از بین شرکت کنندگان هفت گروه در هفت محور به مرحله کشوری راه می یابند ادامه داد: مرحله کشوری جشنواره خوارزمی تابستان امسال در مشهد مقدس برگزار می شود.
وی مهمترین اهداف برگزاری جشنواره خوارزمی را شناسایی استعداد و علاقه‌های دانش آموزان و آشنایی آنها با آینده تحصیلی و شغلی عنوان کرد و گفت: جشنواره خوارزمی به دلیل ایجاد هیجان و ماهیت اکتشافی بودن آن یادگیری را در بین دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

در حاشیه این جشنواره بازارچه کار و فناوری با دایر شدن 17 غرفه از محصولات دانش آموزان گشایش یافت.

بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌کنند و 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار