154094
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
رضا قمرزاده عنوان کرد؛

تئاتر کودک را می‌توان به عنوان یک ابزار درمانگر و آموزشی استفاده کرد

رضا قمرزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به نقش تئاتر به عنوان ابزاری تربیتی و مهم برای کودکان از راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در مشهد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رضا قمرزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی امروز(۱۸ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از مسائلی که در مطالعات به ان رسیدم وجود ظرفیت عظیمی در حوزه هنری به خصوص تئاتر کودک در استان بود، گفت:برخی از هنرمندان تواتر کودک و نوجوان که چهره ای بین المللی دارند از خراسان رضوی رشد کرده اند و اکنون نیاز به شناسایی حوزه نمایشی، ساماندهی و در یک جهت قرار دادن آنها برای نسل آینده است.

 

وی با اشاره به اینکه معتقد هستیم تئاتر و به خصوص تئاتر کودک یکی از بهترین ابزارهای تربیتی است، اظهارداشت:تئاتر کودک به عنوان واسطه ای مهم می تواند پیام کودکان را به بزرگترها و همچنین پیام بزرگترها را به کودکان منتقل کند، از تئاتر کودک را می توان به عنوان یک ابزار درمانگر و آموزشی استفاده نمود تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

 

قمرزاده با بیان اینکه احیای تئاترهای آئینی خراسان رضوی احیای فرهنگ بومی استان را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد:می توان از تئاتر به عنوان ابزاری استفاده کرد تا ارزش های گذشته را به ذائقه نسل امروز مناسب سازی کرد، تئاتر می توان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به شکلی مطلوب کامل کند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی یکی دیگر از اهداف این نهاد را شکل دهی انجمن نمایشی تئاتر کودک و نوجوان در استان دانست چرا که در حوزه تئاتر استعدادهای خوبی وجود دارد، گفت:یکی دیگر از امیت های پرداختن به تئاتر کودک تمرین نقش پذیری فرزندان است چرا که گاهی بچه ها برای حضور در اجتماع انگیزه ای ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه ما یکی از بهترین محل های خود را در استان برای راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان شامل ۲ سالن تئاتر و یک موزه که عروسک های گذشته در آن نگهداری می شود را احیاء کردیم، افزود:پلاتویی تخصصی برای اجرای نمایش کودک راه اندازی شده، همچنین برای آموزش تئاتر عروسکی، خیمه شب بازی و پژوهش مناسب سازی شده است.

 

قمرزاده با تاکید بر اینکه در این مرکز اجرای تئاتر در ابعاد مختلف شکل خواهد گرفت و امیدواریم از این ظرفیتی که ایجاد نمودیم استفاده مطلوب و بهینه کنیم و بنا داریم دیگر سالن های موجود را هم بهینه سازی نماییم، اظهارداشت:کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهایی است که در حوزه آموزش غیر رسمی فعالیت می کند و می تواند ادعا نماید از پیشتازان هنرهای نمایشی در کشور است.

 

گفتنی است اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در خراسان رضوی ۲۳ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان کشور در بولوار فکوری ۴۵، خیابان فراز ۱ افتتاح خواهد شد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار