153214
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

فعالیت ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در ایران

عضو جامعه خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران گفت: اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم و در کشورهای ترکیه، امارات و هند هم جامعه خیرین مدرسه‌ساز فعال است.

به گزارش کودک پرس از قم، کاظم دلیلی در دیدار جمعی از خیرین مدرسه‌ساز با آیت‌الله جعفر سبحانی با اشاره به سابقه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: در یک دوره مدارس کشور سه نوبته و چهار نوبته بود، برای رفع این مشکل، جامعه خیرین مدرسه‌ساز تهران و کشور در سال 1378 تاسیس شد، اکنون 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم و در کشورهای ترکیه، امارات و هند هم جامعه خیرین مدرسه‌ساز فعال است.

وی ادامه داد: هر کدام از مناطق شهر تهران به اندازه یک استان است و به همین دلیل جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سطح مناطق این شهر گسترش پیدا کرد، همچنین در هر کدام از شهرستان‌های کشور جامعه خیرین مدرسه‌ساز فعال است.

 

عضو جامعه خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران افزود: مدارس با عمر بالا یک نگرانی برای کشور است و با توجه به خطر زلزله، نوسازی مدارس قدیمی اهمیت دارد، همچنین به دنبال انتقال فرهنگ مدرسه‌سازی به نوجوانان هستیم.

دلیلی با اشاره به لزوم اختصاص وجوهات شرعی برای مدرسه‌سازی اظهار کرد: از آیت‌الله سبحانی درخواست می‌کنم که اجازه هزینه ثلث سهم امام را برای احداث مدرسه بدهد، برخی از خیرین 110 مدرسه در کشور احداث کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت توان احداث تمام مدارس مورد نیاز را در کشور ندارد و باید خیرین مشارکت کنند تا تمام مدارس یک نوبته شود، در استان قم با وجود مشارکت زیاد خیرین در مدرسه‌سازی، هنوز 40 درصد مدارس این استان دو نوبته است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار