148318
۰۷ فروردین ۱۳۹۷
در ژنو سوییس برگزار شد؛

ارائه دستاوردهای یک زیست بوم مجازی ایرانی در اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی ژنو

اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی در حالی برگزار شد که زیست بوم مجازی درسا به عنوان یکی از فعالان و نوآوران عرصه اینترنت کودک و نوجوان به نمایندگانی از ایران و در نقش یک زیست بوم مجازی بومی، دستاوردها و موفقیت‌های خود را ارائه کرد.

به گزارش کودک پرس ، از روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی (wsis) با حضور فعالان ایرانی عرصه مخابرات و فناوری اطلاعات و مبتکران و نوآوران اینترنت پاک کودک در ژنو سوییس برگزار شد.

این نشست که زمان برگزاری آن، از ۱۹ مارس (۲۸ اسفند ۹۶) تا ۲۳ مارس ۲۰۱۸، به طول انجامید، با حضور نمایندگان و حامیان سرشناسی از عرصه بین الملل از جمله سازمان ملل متحد، یونیسف، سازمان مخابرات بین المللی، وایپو و … برگزار شد و در کنار آنها، نمایندگانی از ایران هم ضمن اعلام حضور، از جدیدترین دستاوردها و موفقیت های خود رونمایی کردند.

عباس محمدخانی، مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا یکی از حاضرین این اجلاس بود که با ارائه کنفرانسی اجمالی، از آخرین دستاوردهای این زیست بوم مجازی گزارش داد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت وجود یک عرصه مجازی مشخص و شفاف برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: هر جامعه‌ای برای گروه سنی حساس خود که گروه سنی کودک و نوجوان است، باید یک سری دغدغه‌ها را با سیاست گذاری خاصی تعریف کند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

محمدخانی یادآور شد: زیست بوم مجازی درسا هم در همین راستا کار خود را از سال 94 آغاز کرد و در دو سال اخیر بطور جدی با حضور در محفل ها و عرصه هایی همچون برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی و نمایشگاه‌ها و همایش‌ها اطلاع رسانی پیرامون محصولات خود را انجام داده است؛ به گونه ای که اکنون به آماری نزدیک به 3 میلیون کاربر ثابت دست یافته است.

لازم به ذکر است، آقایان سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسول سراییان رئیس سازمان فناوری اطلاعات، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، هادی شهریار شاه حسینی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی سالم مدیر شبکه امید، عباس محمدخانی مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا و یونس شکرخواه عضو هیات علمی دانشگاه علامه و کارشناس حوزه ارتباطات بخشی از فعالانی بودند که به نمایندگی از ایران در این اجلاس حضور یافتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار