146140
۲۱ اسفند ۱۳۹۶
در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم؛

خدری با درخشش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی آسیایی شد

کاراته‌کای نوجوان استان قم با درخشش در پیکارهای انتخابی تیم ملی سهمیه اعزام به رقابت‌های ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش کودک پرس ، ترکیب نهایی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کاراته ایران برای اعزام به رقابت‌های 2018 قهرمانی آسیا در حالی مشخص شد که از بین قمی‌های حاضر در پیکارهای انتخابی، سرانجام کاراته‌کای مستعد و آیند‌ه‌دار وزن منهای 57 کیلوگرم برای این اعزام برگزیده شد.

این کاراته‌کای مستعد حسین خدری از چهره‌های پرورش یافته زیر نظر مربیان سازنده کاراته قم یعنی برادران سلطانی در باشگاه فرهنگی ورزشی شهید زین‌الدین است که بعد از کسب عناوین پرفروغ در رقابت‌های کشوری، توانست همانند برادر خود سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا را نیز به دست بیاورد.

حسین خدری برادر کوچک‌تر علیرضا خدری چهره شاخص و پرمدال کاتای استان قم است که در سال 2014 با درخشش در پیکارهای انتخابی تیم ملی کاتای رده سنی نوجوانان ایران برای نخستین‌بار در تاریخ این رشته، قم را صاحب سهمیه کاتای قهرمانی نوجوانان قاره کهن کرد و اکنون در رده سنی امید فعالیت می‌کند.

 

براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته، آخرین مرحله پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی کاراته دو رده سنی نوجوانان و جوانان پسر در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد تا ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا مشخص شود، ترکیبی که در وزن منهای 57 کیلوگرم آن حسین خدری تنها نماینده قم است.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران در اوزان منهای 52، 57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم به انجام رسید و در وزن منهای 57 کیلوگرم، حسین خدری کاراته‌کای مستعد استان قم با کسب پنج برد از 9 مسابقه خود به عنوان نفر برتر این وزن برای اعزام به پیکارهای آسیایی 2018 برگزیده شد.

 

این در حالی است که کاراته قم در وزن منهای 63 کیلوگرم نیز شانس کسب سهمیه پیکارهای کاراته قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2018 را داشت، اما در این وزن مرتضی نعمتی از قم سه بار به عرفان داوودی از همدان باخت تا فرصت رسیدن به مسابقات آسیایی را از دست بدهد، ضمن اینکه امیرحسین گل‌بهار در وزن منهای 70 کیلوگرم با قبول دو باخت برابر کامران نصیری از مرکزی به سهمیه آسیا نرسید.

 

با برگزاری این انتخابی در وزن منهای 52 کیلوگرم مرتضی کریمی از البرز، وزن منهای 57 کیلوگرم حسین خدری از قم، وزن منهای 63 کیلوگرم عرفان داودی از همدان، وزن منهای 70 کیلوگرم کامران بصیری از مرکزی و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم حسین اسماعیلی از قزوین آسیایی شدند.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار