143707
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

شرکت ۹۰۰۰ نوجوان زلزله‌زده کرمانی در جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس(اخبار ادبی و هنری)

سیزدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس به همت جمعی از هنرمندان سینما، نویسندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس و با هدف تقویت روحیه‌ آسیب دیدگان زلزله استان کرمان، در شهرستان‌های کوهبنان و راور برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در روزهای برگزاری این جشنواره تمامی دانش‌آموزان این شهرستان‌ها و روستاهای اطراف به‌طور رایگان به محل برگزاری جشن منتقل شده و از برنامه‌های شاد و پرمحتوای آن استفاده کردند.
در حاشیه این برنامه به تمامی دانش‌آموزان این مناطق بسته‌های نوشت‌افزار اهدا شد و کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات احمد یوسف زاده از آزادگان نوجوان کرمانی و فیلم مستند مربوط به آن، بین تمامی معلمان به رایگان توزیع شد.

در این جشنواره هنرمندانی چون امیرمحمد متقیان، مالک حدپور سراج، محمدرضا هدایتی، سیدعلی صالحی (بازیگران سینما و تلویزیون)، بهزاد کریمی (شعبده باز)، سیدرضا میر کریمی، حسین ترابی و همایون امامی(کارگردانان سینما)، ملا صالح قاری (آزاده دوران دفاع مقدس) و احمد یوسف زاده (نویسنده و آزاده دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان را با مفاهیم مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس آشنا کردند.
بیش از ۹۲۰۰ دانش‌آموز طی چهار روز به همراه تعدادی از والدین و معلمان خود در سیزدهمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس شرکت کردند.

گفتنی است، جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس به صورت کاملا خودجوش و آتش به اختیار توسط شهید مدافع حرم، سردار سعید سیاح طاهری پایه‌گذاری شد و تمامی دوره‌های آن صرفا در مناطق محروم و آسیب دیده با سیاست سه‌گانه «کمترین قیمت، بیشترین تعداد و بهترین تاثیر» اجرا می‌شود.

یاری‌گران برگزاری این جشنواره عبارتند از: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های کوهبنان و راور، سپاه ثارالله استان کرمان، نواحی سپاه شهرستانهای کوهبنان و راور، حوزه هنری استان کرمان ، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و نیز دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران.

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار