143321
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
مديرعامل سازمان زيباسازی شهرداری قزوين:

نخستین جشنواره هنری تخم‌مرغ‌های نوروزی برگزار می‌شود

مديرعامل سازمان زيباسازی شهرداری قزوين از برگزاری نخستین جشنواره هنری تخم‌مرغ‌های نوروزی در ۲ بخش هنرمندان و خانواده و کودک خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، داریوش قاسمی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن بهار 97 و هم زمان با فراخوان سالانه طرح و ایده استقبال از بهار، این جشنواره با هدف خلق آثار هنری به روش یکی از رسوم بومی ایران برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت بخشی به فضای شهری در ایام نوروز از طریق مشارکت هنرمندان رشته‌های تجسمی برگزار می‌شود.

وی به تشریح مشخصات جشنواره در بخش هنرمندان پرداخت و گفت: احجام تخم‌مرغ در این جشنواره در ابعاد 150 سانتی متر ارتفاع و یک متر قطر بوده و این سازمان آماده اجرای ایده‌های برگزیده هنرمندان در شهر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: ایده‌پردازان می‌توانند با انواع رنگ یا پیوست و با هرنوع تکنیک تجسمی روی حجم تخم مرغ را طراحی کنند و اجرای آثار در فضای باز و مکان‌های عمومی است.

 

قاسمی گفت: آوردن رنگ، قلم مو و همه ابزار به عهده هنرمندان و پشتیبانی به عهده سازمان است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: هنرمندان که آثار خود را تا  30 بهمن سال جاری به دبیرخانه ارسال کردند از  19 تا 22 اسفندماه سال جاری می‌توانند برای اجرای آثار خود اقدام کنند.

قاسمی افزود: به همه هنرمندان که آثار خود را در جشنواره اجرا کنند مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان هدیه ورودی و گواهی شرکت در جشنواره تقدیم می‌شود.

 

این مسؤول مکان برگزاری این جشنواره را در خیابان شهرداری، باغ مشاهیر اعلام کرد و گفت: در بخش خانواده و کودک این جشنواره به طور روزانه 20 تا 30 خانواده به همراه کودکانشان در رده سنی 6 تا 10 سال(مقطع ابتدایی) با ثبت نام در جشنواره، می‌توانند در محل برگزاری حضور داشته باشند و با رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های سفالی خود، شور عید را به منزل ببرند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: برای هر خانواده ابزارهای کوچک و اصلی رنگ‌آمیزی همچون قلم مو، گواش، ظرف آب، سفره یکبار مصرف و غیره از سوی دبیرخانه جشنواره فراهم می‌شود.

 

گفتنی است، شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33578085 داخلی 24 تماس حاصل کنند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار