143303
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی ملایر:

۷ هزار و ۶۰۰ کودک ملایری سنجش غربالگری تنبلی چشم شدند

رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت: ۷ هزار و ۶۰۰ کودک ملایری امسال در طرح سنجش غربالگری تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام حمیدرضا تکلو با اشاره به اینکه  طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله در فصل پاییز و زمستان توسط بهزیستی انجام می‌شود اظهار کرد: تنبلی چشم  نوعی اختلال بینایی است که با درمان به موقع و تشخیص زودهنگام، از کم‌بینایی و نابینایی کودک جلوگیری خواهد شد.

 وی با اشاره به اجرای این طرح در سال جاری در ملایر گفت: در این طرح در سطح شهرستان جامعه هدف کودکان سه تا 6 سال دیده شده توسط تیم تخصصی بینایی مورد سنجش قرار گرفتند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر از انجام 7 هزار و 617 مورد غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ملایری در سال جاری خبر داد و  تصریح کرد: از این تعداد 695 کودک مشکوک بودند.

وی گفت: این تعداد کودک مشکوک مجددا در مراکز درمانی بینایی معاینه شدند که از این تعداد 673 کودک سالم و 87 کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.

 

تکلو اظهار کرد: تعداد 174 کودک نیز عیوب انکساری داشتند که برای معاینه به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بهزیستی شهرستان در زمان اجرای طرح به افراد دارای مشکل تنبلی چشم و عیوب انکساری خدمات رایگان ارائه  داده است افزود: 4 میلیون و 500 هزار تومان هزینه برای کودکان دارای مشکلات چشم هزینه شد

رئیس اداره بهزیستی ملایر اضافه کرد: همچنین کودکانی که نیاز به جراحی داشته به مراکز استان ارجاع می‌شوند.

 

تکلو با بیان اینکه چشم همه کودکان باید سه مرتبه قبل از دبستان و هر سال توسط بینایی‌سنج یا متخصص معاینه شودخاطرنشان کرد: پایگاه سنجش بهنام در خیابان شهدا ـ کوچه سالاری در طول سال  آماده خدمات‌دهی به خانواده‌ها برای سنجش بینایی کودکان است.

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار