موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
143177
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
۵ جلدی «دردسرهای شهر روشن» به قلم ​مسعود ملکیاری؛

مورچه‌ها شکارچی حیوانات را با خود می‌برند!

مسعود ملکیاری، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، از تولید مجموعه ۵ جلدی «دردسرهای شهر روشن» خبر داد و گفت: به تازگی نخستین جلد آن با عنوان «آدم‌های معمولی یک طبقه» منتشر شده است.

به گزارش کودک پرس ، مسعود ملکیاری درباره جدیدترین آثارش گفت: مجموعه 5جلدی «دردسرهای شهر روشن» را حدود سه-چهار سال پیش برای چاپ به انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) تحویل دادم. به تازگی نخستین جلد آن با عنوان «آدم‌های معمولی یک طبقه» با تصویرگری غزل فتح الهی برای گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است.

وی درباره این مجموعه توضیح داد: در این اثر 5 شخصیت اصلی از جمله دختر دودکش پاک‌کن، پسر ماهیگیر، مادام شیرینی‌پز و نوازده وجود دارد که در هر جلد یکی از شخصیت‌ها به عنوان کاراکتر اصلی ایفای نقش می‌کنند. موضوع کلی این مجموعه درباره آلودگی هوا، شکار بی‌رویه حیوانات، آلودگی‌های صوتی و مفاهیمی از این قبیل است.

داستان‌های این مجموعه درباره دختری است که به دلیل ورود صنعت به شهر آرام و زیبای «روشن» وارد ماجراهایی می‌شود. شهر روشن، شهر درخشانی است که با ورود یک غریبه که می‌خواهد به بهانه پیشرفت تکنولوژی محیط زیست را تخریب کند، آرامش و زیبایی خود را از دست می‌دهد و افشون که از اهالی این شهر است تصمیم می‌گیرد برای نجات شهر کاری انجام دهد و به همین دلیل تبدیل به یک دودکش پاک‌کن می‌شود.

وی «آدم‌های معمولی یک طبقه»، «بیرون و ماهی‌ها» و «چیزهای مهمی مثل موسیقی» را از عنوان‌های این مجموعه برشمرد.

 

این نویسنده درباره سایر آثارش نیز توضیح داد: «سفر مرد بی‌لبخند» نیز کتاب دیگری است که به تازگی از من از سوی انتشارات فنی ایران برای گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است و داستان آن درباره یک شکارچی است که دخترش یک روز از خانه می‌رود و در نامه‌ای برای پدرش می‌نویسد اگر می‌خواهی دوباره مرا ببینی باید از شکار دست برداری. شکارچی روزی در خواب می‌بیند که مورچه‌ها او را با خود به سفری برده‌اند. در این سفر با حیوان‌هایی که آنها را ناقص کرده روبه‌رو می‌شود و ادامه ماجرا.

ملکیاری در ادامه بیان کرد: کتاب طنز «گاومیش‌ها و سوسن» نیز کتاب دیگری است که به تازگی از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) منتشر شده است و درباره انقراض گونه گل سوسن در سطح جهان و کشور ایران است. در این کتاب یک سری گاومیش به دشتی پر از سوسن حمله می‌کنند و زنبوری تلاش می‌کند سوسن‌ها را نجات دهد.

مسعود ملكياری، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1359 در تهران متولد شد. نخستین کتاب وی در زمینه نقد ادبی با عنوان «حلقه تعالی و تباهی» در سال 1388 منتشر شد. از دیگر آثار ملکیاری می‌توان به «امیرارسلان نامدار»، «خرگوش‌ها»، «جزیره آبل»، «اریک»، مجموعه 16 جلدی «مدرسه عهد بوق»، مجموعه 12 جلدی «جنگاوران» و مجموعه 10 جلدی «قصه‌های پرماجرای جهان» اشاره کرد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار