142889
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

برگزاری جشنواره کودک و مصرف منطقی دارو در مدارس فراشبند

در جشنواره” کودک و مصرف منطقی دارو” که در مدارس ابتدایی شهرستان فراشبند برگزار شد، بر رعایت اصول مصرف منطقی دارو تاکید شد.

به گزارش کودک پرس ، معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان فراشبند در این جشنواره که در آموزشگاه ابندایی پسرانه “شهید لطافت” و دخترانه “سمیه” و با هدف ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه مصرف منطقی دارو برگزار شد، با اجرای برنامه های آموزشی و هدفمند، بر افزایش آگاهی و اصلاح الگوی مصرف داروهای آنتی بیوتیک ها تاکید کرد.

 

 

دکتر”فرزانه فلاح زاده”هدف از برگزاری این جشنواره ها را فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با نحوه مصرف منطقی دارو دانست و گفت: اصلاح الگوی مصرف منطقی دارو بویژه آنتی بیوتیک ها باید به صورت ریشه ای و از مهد کودک ها و مدارس ابتدایی شروع شود.

او تاکید کرد: علاوه بر اینکه مصرف زیاد دارو یا آنتی بیوتیک ایجاد مقاومت میکروبی می کند، مصرف کمتر از میزان تجویز شده دارو و همین طور رعایت نکردن فواصل منظم دارو نیز همین اثر را دارد.

معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان فراشبند با اشاره به اینکه میکروب ها در اثر مصرف غلط و بی رویه آنتی بیوتیک ها به دارو مقاوم می شوند،گفت: در صورتی که میکروب ها به دارو مقاوم شوند با مصرف آنتی بیوتیک هم می توانند رشد کنند و به بیمار کردن ما ادامه دهند.

 

 

دکتر فلاح زاده با تاکید بر رعایت اصول مصرف منطقی دارو اضافه کرد: چنانچه تجویز آنتی بیوتیک ها تحت کنترل قرار نگیرد و به شکل بی رویه ادامه پیدا کند به زودی درمان حتی یک بیماری ساده بسیار پر هزینه و طولانی خواهد بود و ممکن است موجب شود به دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک برگردیم.

او در این مراسم، در خصوص نحوه مراجعه به پزشک و مصرف دارو خطاب به دانش آموزان گفت: تجویز دارو باید تنها توسط پزشک انجام شده، از مصرف خود سرانه به توصیه والدین و یا سایر دوستان و اقوام خوداری کرده، داروهای تجویزی باید به موقع و به مقداری که توسط پزشک توصیه شده مصرف کرد و همچنین دارو را در شرایط مناسبی که روی آن قید شده نگهداری کنیم.

 

 

معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان فراشبند،برگزاری مسابقه نقاشی در بین دانش آموزان با موضوع مصرف منطقی دارو را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت: در پایان این جشنواره از بین شرکت کنندگان به دانش آموزانی که نقاشی های زیبا تری را خلق کردند جوایزی از سوی مدیریت غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان فراشبند اهدا شد.

او یادآور شد: در این جشنواره، بروشورهای آموزشی با موضوعات تجویز و مصرف منطقی دارو نیز در بین دانش آموزان توزیع شد.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار