موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1420
۲۶ مرداد ۱۳۹۵

ششمین دوره تربیت مربی مهدمساجد

با حضور بیش از500 مربی خواهر بسیجی از سراسر کشور، به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور دوشنبه با برپایی مراسم افتتاحیه در اردوگاه سردار شهید میرحسینی واقع در تهران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس   ، مینو اصلانی در ششمین دوره تربیت مربی مهد مساجد با حضور بیش از 500 مربی خواهر بسیجی از سراسر کشور به بیان سرفصل فعالیت های این مربیان در تربیت اسلامی و انقلابی کودکان پرداخت.

وی با اشاره به صحبت های اخیر دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با نگاهی به سخنرانی های سیدحسن نصر الله به خوبی روشن می شود که بحث مهم در صحبت های وی تاکید بر پیروی از ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) و این درس خوبی است که باید سرلوحه آموزشی مربیان قرار گیرد.
اصلانی با بیان اینکه تمام مربیان مهدهای مساجد بر روی ولایت پذیری و موضوع ولایت فقیه بر روی کودکان کار کنند گفت: با توجه به بیانات دبیرکل حزب الله لبنان مربیان مهدهای کودک سعی کنند این موضوعات را برای کودکان تبیین و بدین ترتیب آن ها را نسبت به مسائل روز دغدغه مند تربیت کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به اهمیت گفتار و عمل در آموزش کودکان گفت: معلمان ومربیان در کشور ژاپن مدام به کودکان یادآورمی شوند که این کشور یک جزیره روی آب است و اگر آن ها تلاش نکنند ممکن است جزیره در آب فرو برود و بدین ترتیب اهمیت فعالیت و اثرگذاری فرد بر جامعه و آینده کشور را به کودکان منتقل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیار مناسب است که مربیان مهدهای مساجد ما نیز به این موضوعات اهمیت بدهند و در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای ذاتی کودکان در مسیر پیشرفت آینده کشور گام بردارند.

** تهذیب نفس و کسب تقوای الهی مربی مقدم بر تربیت نسل است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج ضمن بیان مسائل اخلاقی با اشاره به دهه کرامت گفت: کریم معادل دقیق فارسی ندارد اما کرامت در مقابل حقارت بیان شده و این صفت خداوند کریم است و ائمه اطهار(ع) بهترین نمونه های کرامت هستند.
آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی افزود: پروردگارهمه را با کرامت آموزش می دهد و به تقوا توصیه می کند و اگر کسی تقوای بیشتری داشته باشد، نزد پروردگارش کریم تر است.

وی درتوصیه به مربیان مهدمساجد از آن ها خواست که همواره اهل ذکر و یاد خداوند باشند، تاکیدکرد: سعی کنید محور فعالیت هایتان جلب رضایت پروردگار باشد و آن زمان است که قرب الی الله حاصل می شود.
وی افزود: رعایت تقوا اصل مهمی برای رسیدن به مقام قرب الهی است و درسایه رعایت تقواست که فرقان یعنی قدرت تشخیص حق از باطل برای انسان حاصل می شود.

وی ازمربیان خواست که در امرآموزش کودکان از تهذیب نفس خود نیزغافل نباشند و با بهره گیری از سفارش های ائمه اطهار(ع) بتوانند ادامه دهنده راه آن بزرگواران در تربیت نسل آینده باشند.
پس از پایان این مراسم، دوره های آموزشی تربیت مربی مهدهای مساجد سراسر کشور آغاز شد و تا روز اول شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار