141775
۰۵ اسفند ۱۳۹۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نهاد امور تربیتی باید نسلی هم تراز با انقلاب تربیت کند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان خرم آباد با تبریک ۸ اسفندماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش شکل گرفت و مهمترین رسالتش تربیت نسلی هم تراز با انقلاب اسلامی است.

به گزارش کودک پرس لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی با بیان اینکه این نهاد مسئولیت سنگینی را به دوش گرفت، تصریح کرد: جلوگیری از تفکرات انحرافی و غلط و بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی بر عهده این نهاد است. وی خاطر نشان کرد: امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد.

امام جمعه شهرستان خرم آباد در ادامه تاکید کرد: این نهاد باید نسلی را تربیت کند که هم تراز با انقلاب باشد و جوانان را خلاق و متفکر تربیت کند و ارزش های اسلامی و انقلابی را به آنها تزریق کند.
وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که سنگ بنای شخصیتی انسان در دوران کودکی شکل می گیرد و هیچ کودکی مراتب عالیه را طی کند ، مگر اینکه اساس تربیت او بر پایه های قوی و محکم استوار باشد.

آیت الله میرعمادی به حدیثی از مولای متقیان اشاره کردو افزود : آن حضرت فرمودند قلب نوجوان و جوان مانند زمینی خالی است که هر بذری روی آن پاشیده شود ،آنرا می پذیرد و این سخن نشان می دهد که لوح قلب نوجوان و جوان پاک است و درست تربیت شود ، نتیجه خواهد داد.

امام جمعه شهرستان خرم آباد در ادامه نوجوان و جوان را به نهالی تشبیه کرد که انسان می تواند آن را هر طور که می خواهد رشد دهد و ادامه داد : اگر انسان از سنین کودکی و نوجوانی گذر کند تربیت مشکل تر می شود و مانند گذشته نمی توان بر قلب و روح او تاثیر گذاشت.
آیت الله میرعمادی در ادامه به عوامل تاثیرگذار در تربیت هم اشاره کرد و افزود : گرچه از گذشته گفته شده که خانواده ؛ محیط اجتماع ، مدرسه ؛ جامعه و …. در تربیت کودک تاثیر دارد ولی امروز عوامل دیگری هم در تربیت تاثیر دارند که از خارج از اراده ماهستند و از آن جمله می توان به کتاب ، فیلم ، رسانه ، رسانه ها ، شبکه های مجازی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد : امروزه شبکه های مجازی رقیب آموزش و پرورش در تربیت فرزندان هستند و تقریبا همه نوجوان و جوانان به نوعی درگیر با این وسیله ارتباطی شده اند.
آیت الله میرعمادی به نقش الگوها در تربیت فرزندان هم اشاره کرد و ادامه داد : الگوها نقش عمده ای در تربیت دارند و نوجوانان و جوانان به دلیل کمال خواهی و علاقمندی به رشد و ترقی به الگو نگاه می کند . وی الگو های موفق را در تربیت مطلوب تاثیر گذار برشمرد و افزود: جوان و نوجوان به دنبال الگوهای نو و جذاب می گردد و باید از روش الگویی برای تربیت فرزندان استفاده کرد.

امام جمعه خرم آباد به معرفی الگو توسط قرآن کریم ، پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) اشاره کرد و تاکید کرد : حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) یک الگوی کامل انسانی است که به ما معرفی شده و سبک تربیتی حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) در عرصه های مختلف زندگی می تواند نمونه خوبی برای خانواده ها باشد.
 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار