138954
۱۸ بهمن ۱۳۹۶
یونیسف گزارش داد؛

از آغاز سال میلادی بیش از ۸۰ کودک در پی ناآرامی‌های خاورمیانه جان باخته‌اند

سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که به دنبال جنگ‌های خاورمیانه، از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۸۰ کودک کشته شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، در پی ناآرامی‌های متعدد در خاورمیانه از آغاز سال نوی میلادی تاکنون بیش از 80 کودک جان باخته‌اند.

سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل این خبر را اعلام کرد. «گیرت کاپلیر» نماینده ویژه یونیسف در خاورمیانه در این مورد گفت: «فقط در ژانویه در پی ناآرامی‌ها در عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و یمن دست‌کم 83 کودک کشته شده‌اند.» و با در نظر گرفتن 59 کودکی که قبلا جان باخته بودند، شمار کودکانی که در سوریه کشته شده‌اند به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است.

 

کاپلر افزود: «این کودکان به وسیله اقدامات نظامی و یا حملات انتخاری کشته شده‌اند و یا اینکه در جریان فرار دچار سرمازدگی شده‌اند. ژانویه ماهی سیاه و خونبار بود این غیرقابل پذیرش است که هر روز کودکان کشته و زخمی شوند.»

وی گفت: «ما نمی‌توانیم پیامدهای جنگ برای کودکان را متوقف کنیم ما نه هیچ حق و نه هیچ دلیلی نداریم که این موضوع را به عنوان مسئله‌ای عادی بپذیریم.»

جنگ سوریه که ماه مارس آینده هفتمین سال خود را پشت سر می‌گذارد. در یمن هم از ماه مارس 2015 آغاز شد و بر طبق آمار یونیسف، 16 کودک در پی حملات نظامی کشته شده‌اند. و این در حالی است که همواره گزارش‌هایی از کشته شدن روزانه کودکان منتشر می‌شود.

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار