138019
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
همزمان با دهه فجر:

رونمایی از ۴ عنوان کتاب کودک و نوجوان/ بیش از ۱۳ هزار روستایی عضو کانون هستند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: رونمایی از ۴ جلد کتاب دفاع مقدس از جمله برنامه‌های شاخص کانون در دهه فجر است.

به گزارش کودک پرس ، مهدی جمال مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های دهه فجر کانون بیان کرد: این برنامه ها در 24 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: از جمله اهداف کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان، کشف استعدادهای درخشان در مناطق روستایی و جذب آنها در کانون، معرفی انقلاب و اهداف آن به کودکان، دعوت از آنها برای حضور حضور پر رنگشان در جشنهای انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن است.

جمال با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب با سخنرانی و کتاب و روزنامه مفهوم انقلاب را درک نمی کنند، اظهار کرد: کانون سعی دارد تا با زبان هنر دستاوردها و متن انقلاب را در پنل های آموزشی به طور غیر مستقیم به کودکان آموزش دهد.

 

عضو کارگروه کودک و نوجوان استان سمنان با بیان اینکه تا کنون 9 کتاب کودک و نوجوان از زمان مدیریت ایشان،تدوین و منشر شده است، تصریح کرد: در چند سال اخیراستقبال کودکان و نوجوانان از برنامه های کانون، زیاد بوده است.

وی از برگزاری نمایشگاههای مختلف با موضوعات متعدد در ایام دهه فجر خبر داد و افزود:مسابقه عکاسی، همایش های سفالگری و خوشنویسی، دیدار با خانواده شهید نوجوان، برپایی ایستگاههای نقاشی و قصه گویی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و آیین مهمانی لاله ها از جمله این برنامه هاست.

جمال با بیان اینکه 3 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: همزمان با ایام دهه فجر نمایشگاهی از محصولات فرهنگی در مدارس استان برگزار می شود.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از وجود بیش از 276 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مختلف کانون در استان خبر داد و افزود: از ابتدای سالجاری اعضای کانون بیش از 102 هزار جلد کتاب به امانت برده اند.

وی اظهار کرد: کانون در حال حاضر 42 هزار و 851 عضو شهری و روستایی دارد که از این تعداد 13 هزار و 870 نفر روستایی هستند.

 

جمال گفت: از ابتدای سالجاری 5 هزار و 807 نفر به اعضای کانون افزوده شدند.

 

 

 

منبع: قومس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار