137081
۰۹ بهمن ۱۳۹۶

میزبانی خراسان شمالی از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی از مورخه ۱۳ لغایت ۲۲ بهمن ماه میزبان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش کودک پرس ، حسین فرخنده مدیرکل فرنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری اظهار کرد: در این جشنواره ۱۷ فیلم اکران می شود که ۱۲ فیلم مربوط سبدای سیمرغ، و پنج فیلم مربوط به بخش کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۷ اکران پیش بینی شده است، موضوعات فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال را اجتماعی، دفاع مقدس، شهدای گمنام، کودک و نوجوان و مبارزه با داعش اعلام کرد.
وی با اشاره به فقدان سینما در خراسان شمالی طی سال های ۸۷ تا ۹۲ با بیان اینکه از این تنگنا عبور کرده ایم، خاطرنشان کرد: با تجهیز سالن های هنری راز و جرگلان و فاروج به تجهیزات پخش فیلم، تا پایان سال همه شهرستان های این استان سینما دارند.

این مسئول به سیاست وزارت ارشاد در واگذاری سالن های هنری به بخش خصوصی اشاره کرد و با بیان اینکه در این بخش ارشاد پیش قدم بوده است، اضافه کرد: در خراسان شمالی مدیریت هفت مجتمع فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده که از نتایج آن می توان به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دولت اشاره کرد.

فرخنده در همین زمینه افزایش نسبی رضایت هنرمندان، افزایش ۱۵ نفر به نیروی کار اداره کل فرهنگ و ارشاد، ایجاد فضای رقابتی، اشتغال و درآمدزایی را از دیگر مزایای همکاری با بخش خصوصی عنوان کرد.
وی در بخشی از سخنان خود از طرح نامزدشدن بجنورد به عنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد و اعلام کرد: از میان ۲۰ شهر متقاضی بجنورد به مراحل پایانی داوری نزدیک شده و در صورت تصویب این طرح، ۲۳ برنامه متفاوت برای اجرای این طرح فرهنگی آماده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به اهمیت موسیقی مقامی در استان پرداخت و با تاکید بر اینکه موسیقی زیر زمینی در این استان نداریم، یادآور شد: سیاست این نهاد حمایت همه جانبه از هنرمندان و فعالان موسیقی است و همین عامل سبب شده افراد برای درخواست مجوز و همکاری پیش قدم شوند.

فرخنده با بیان اینکه با وجود فشارهای اقتصادی، میزان سرانه مصرف هنری خراسان شمالی بسیار قابل قبول و مناسب ارزیابی می شود، اظهار کرد: مذاکراتی با شهرداری های استان برای ارائه تخفیفات قانونی و همکاری بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی شده است.
سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۲۰ فیلم در شهرستان ها اکران شده است به بازدید ۱۳۰ نفر از این فیلم ها اشاره کرد و افزود: این استقبال مردمی با فروش ۱۸۰ میلیون تومانی همراه بوده است.
ابوالحسن حیدری اضافه کرد: امسال ۷۵ اثر هنری در این استان تولید شده و حدود ۳۰ هزار مخاطب با ۱۰۰ میلیون تومان خرید بلیط از برنامه های تئاتر بازدید کرده اند.

وی همچنین از آغاز فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۳ روز جاری به صورت آنلاین و فروش در گیشه از روز سه شنبه خبر داد و یادآور شد: قیمت هر بلیط ۶ هزار تومان تعیین شده که در صورت خرید پکیج بلیط ها تخفیف ۲۰ درصدی ارائه می شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار