136868
۰۸ بهمن ۱۳۹۶
مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان‌شمالی خبر داد؛

افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد در دهه فجر امسال/ اکران ۱۴ فیلم جشنواره فیلم فجر

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی از برگزاری جشنواره فیلم فجر با اکران ۱۴ فیلم و ۲ فیلم کودک و نوجوان و افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حسین فرخنده در نشست تخصصی کمیته‌های ستاد دهه مبارک فجر با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب در عرصه فرهنگی، گفت: در دهه 50 تصور بر این بود که گفتمان مسلط در عرصه‌های مختلف گفتمان شرق و غرب است اما امام (ره) گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کردند.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان‌شمالی با اشاره به شعار آزادی انقلاب که قطعاً پیش‌زمینه آن آگاهی است، افزود: با توجه به اینکه جامعه آگاه آزاد است در این 40 سال گذشته از دوران انقلاب، دستاوردهای فراوانی در افزایش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی و تحقیقی و استفاده ازنظر افراد تحصیل‌کرده داشته‌ایم که باعث شده سطح آگاهی جامعه به‌صورت مطلوب افزایش پیدا کند.

وی همچنین افزایش حق انتخاب و حق مشارکت مردم در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در عرصه‌های مختلف را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد.

 

فرخنده به برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر اشاره و تصریح کرد: درمجموع فعالیت‌های این کمیته در ایام دهه مبارک فجر شامل 50 عنوان برنامه است که برنامه‌های زیرمجموعه بسیاری را شامل می‌شود.

وی از برگزاری هم‌زمان جشنواره فیلم فجر در استان با اکران 14 فیلم و دو فیلم کودک و نوجوان است خبر داد که جزییات آن‌ها تا پایان وقت امروز اعلام می‌شود و اظهار داشت: کتابخانه مرکزی بجنورد نیز در این ایام افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری شب‌شعر انقلاب با حضور شاعران استان در گرمه، نشست‌های هنری و ادبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب، پوشش عکاسی از راهپیمایی و نقد فیلم‌های مرتبط با انقلاب، کارگاه خوشنویسی و نمایش‌های خیابانی، همایش تجلیل از دانش آموزان دوران انقلاب، نقد شعر انقلاب و خاطره گویی انقلاب و نیز هم‌اندیشی هنرمندان با موضوع دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

 

وی با اشاره به افتتاح و آغاز بهره‌برداری از 4 کتابخانه بیدک، خرق، قلعه جق و چناران هرکدام بقا اعتبار 120 میلیون تومان و مجموعاً به مبلغ 480 میلیون اعتبار، یادآور شد: نشست کتاب‌خوان نیز با موضوع دهه فجر و ویترین کتاب‌های دهه فجر و انقلاب و برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی، زنگ انقلاب و انس با قرآن و کارگاه‌های آموزشی عکاسی و نمایش رادیویی و جشن کاروان انقلاب نیز در این ایام برگزار می‌شود.

فرخنده خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک چندین مستند با عناوین انقلاب و مسجد انقلاب وزندگی آیت‌الله مهمان‌نواز پخش و جشن غنچه‌های انقلاب و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و پاتوق فیلم انقلاب و نمایشگاه عکس انقلاب در مجتمع‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی محوریت تمام برنامه‌ها را با استفاده از مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: این برنامه‌ها بیشتر توسط هنرمندان و جامعه هنری ترتیب شده‌اند به‌طوری‌که در انجمن‌های فرهنگی و کانون‌های مساجد سعی بر این است که با مشارکت و برنامه‌ریزی لازم برای ارتقا کیفی و کمی آن‌ها صورت گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان‌شمالی در رابطه با شعار امسال این کمیته در برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز تصریح کرد: که شعار زیاد داده‌ایم سعی می‌کنیم بیشتر عمل‌کننده باشیم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار