134624
۲۵ دی ۱۳۹۶
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران تشریح کرد؛

خصوصیات مدرس کتاب «تفکر و سبک زندگی»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران گفت: لازمه تدریس کتاب «تفکر و سبک زندگی» این است که معلم، دانش‌آموز را درگیر فعالیت‌ کند و با شناخت ویژگی‌های جسمی و شخصیتی یک نوجوان به دنبال تقویت هوش میان‌فردی او باشد.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش «تفکر و سبک زندگی» که در تالار فرهنگ تهران و با حضور 500 مدرس کتاب تفکر و سبک زندگی برگزار شد، اظهار داشت: بنده در گروه مؤلفان این کتاب بودم و ابتدا قرار بود دو مقوله تفکر و سبک زندگی به صورت مستقل از هم تألیف و تدریس شود اما شورای عالی آموزش و پرورش با این مسئله موافقت نکرد.

وی افزود: بیش از 180 عنوان مطلب برای گنجاندن در این کتاب تولید شد اما نهایتاً کتاب پایه، با 50 عنوان به چاپ رسید.

کریمی اضافه کرد: این کتاب با مباحثی که برای بلوغ مناسب است در پایه‌های هفتم و هشتم تدریس می‌شود در حالی که برخی دانش‌آموزان در پایه‌های پنجم و ششم به سن بلوغ می‌رسند و در این میان فاصله‌ای وجود دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران با اشاره به خصوصیات معلمی که باید کتاب تفکر و سبک زندگی را تدریس کند، ادامه داد: لازمه تدریس این کتاب این است که معلم، دانش‌آموز را درگیر فعالیت‌ کند و با شناخت ویژگی‌های جسمی و شخصیتی یک نوجوان به دنبال تقویت هوش میان‌فردی او باشد.

وی با بیان اینکه در کتاب تفکر و سبک زندگی، تشخیص و درمان هردو گنجانده شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدرسان این کتاب در مدارس مشاوران هستند، با شناخت دانش‌آموز به کمک مباحث کتاب می‌توانند برخی آسیب‌ها و مشکلات روانی احتمالی را تشخیص داده و برای درمان آن چاره‌اندریشی کنند.

کریمی بیان داشت: معلم این کتاب باید فعالیت‌هایی خارج از مدرسه به دانش‌آموز واگذار کند تا تفکر و خودباوری را در جای جای زندگی او جاری کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: معلم کتاب تفکر و سبک زندگی باید هنرمند باشد و با استفاده از هوش حرکتی و روش‌های غیرکلامی مباحث درسی را برای دانش‌آموزان عمیقا‌ً جا بیاندازد.

وی گفت: استفاده از کاربرگ و طرح درس در تدریس این کتاب از ضروریاتی است که معلم این کتاب باید مدنظر داشته باشد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار