موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
133891
۲۳ دی ۱۳۹۶

دایرةالمعارف پیامبران؛ روایتی خلاصه برای کودک و نوجوان

کتاب دایرةالمعارف پیامبران عنوان اثری است که به قلم افسانه گرمارودی نوشته شده و خلاصه‌ای از زندگی این اولیای الهی را به صورت روان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب دایرةالمعارف پیامبران عنوان اثری است که به قلم افسانه گرمارودی به رشته تحریر درآمده است. این کتاب در عین تنوع آثاری که در این حوزه به چشم می‌خورد، با آنها متفاوت است و در تولید به سبک دانشنامه،‌ به زبان داستان بیان شده است.

این اثر که به تازگی منتشر شده است،‌ در پانزدهمین جشنواره کتاب سال رشد نیز شرکت داده شد. این کتاب به سبک و سیاق دایرةالمعارف‌نویسی و برای گروه سنی ب و ج پیش برده شده است. نویسنده کوشش کرده است از پیامبرانی در این کتاب نام ببرد که در روایات از ائمه (علیهم‌السلام) از آنها یاد شده است.

 

زبان این اثر به دلیل آن که برای گروه سنی کودک و نوجوان است، باید روان و ساده نوشته می‌شد که البته بنای نگارش آن،‌ قرآن کریم بوده است؛ چرا که به داستان پیامبران از زبان قرآن می‌پردازد.

 

مطالبی که درباره پیامبران در این کتاب آورده شده است، به صورت باکس‌های مختصر و خلاصه است که به مخاطب کمک می‌کند در همان لحظات نخست تورق کتاب هم بتواند اطلاعاتی درباره پیامبران به دست آورد. البته در کنار مطالب کلی که در هر بخش چکیده آورده شده،‌ نویسنده به ارائه مطالب جزئیات در قالب دایرةالمعارف پرداخته است.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار