133191
۱۹ دی ۱۳۹۶
مدیر بهزیستی شهرستان زنجان:

۱۰۰۰ کودک زنجانی غربالگری اضطراب شدند

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: طرح غربالگری اضطراب برای ۱۰۰۰ کودک گروه سنی ۵ تا ۶ ساله و با تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه در تمامی مهدهای کودک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، رزاق منافی افزود : اضطراب جزو شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی است و بسیاری اوقات با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

وی اظهار کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل نموده و یک زندگی طبیعی داشته باشند.

منافی هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان را شناسایی مشکلات گروه هدف و تلاش برای رفع آنها در دوران بزرگسالی عنوان نمود و گفت: اختلال اضطراب کودکی ، پدیده ای گذرا نبوده و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و شغلی در فرد می شود .

 

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان مکیدن انگشت ، ناخن جویدن،انگشت در بینی کردن وشب ادارای را از علائم اضطراب در دوران کودکی برشمرد و خاطر نشان کرد: این مهم می تواند در بزرگسالی به شکل پرخاشگری ، بدزبانی ، اذیت کردن دیگران ، دروغ گفتن و نداشتن اعتماد به دیگران جلوه نماید.

منافی گفت: در این راستا برنامه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه های اضطرابی کودکان و درمان این اختلال توسط بهزیستی زنجان برگزار می شود.

 

 

بیش از ۲۲۲ مورد پرونده در مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی بهزیستی زنجان تشکیل شده است

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی و ارایه خدماتی چون پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص مددجویان گفت: از ابتدای سالجاری تعداد ۲۲۲پرونده در مرکز مداخله در بحران تشکیل شده است که خدماتی چون مددکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی به مراجعین ارائه داده است.

منافی گفت: بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد.

وی افزود: طلاق به عنوان مهم ترین مولفه اصلی در زمینه آسیبهای اجتماعی است که باید در راستای کاهش این مهم و زدودن آن از جامعه اقدامات اساسی صورت گیرد.

منافی فعالیت مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی به ‌منظور کاهش طلاق و افزایش آگاهی زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان، کاهش عوارض، پیامد و آسیب‌های ناشی از طلاق را مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و فردی بهزیستی محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کودک آزاری، همسر آزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی، کودکان کار، حل اختلافات خانوادگی و مشاوره های فردی از مهمترین فعالیت های مرکز اورژانس اجتماعی است.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه خودروهای خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ بصورت شبانه روزی آماده دریافت تماس های عموم مردم در زمینه مداخله در بحران های اجتماعی و فردی است، گفت: در حال حاضر۲ خودرو خدمات سیار در شهرستان زنجان آماده ارائه خدمات ومداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی است.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار